Motor stieračov pre tvoje auto
Motor stieračov pre Top výrobcovia
- Motor stieračov SKODA OCTAVIA
- Motor stieračov VOLKSWAGEN GOLF
- Motor stieračov BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Motor stieračov SKODA FABIA
- Motor stieračov AUDI A4
- Motor stieračov BMW Rad 5
- AUDI A6
- Motor stieračov FORD FOCUS
- Motor stieračov OPEL ASTRA
- Motor stieračov SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Motor stieračov KIA CEE'D
- Motor stieračov RENAULT MEGANE
- Motor stieračov SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Motor stieračov HYUNDAI i30
- Motor stieračov HONDA CIVIC
- Motor stieračov VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Motor stieračov poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Motorček stieračov je relatívne nenápadná súčiastka, ktorá, ako napovedá názov, je zodpovedná za pohon stieračov. Jej funkcia by sa avšak nemala podceňovať. V prípade náhleho a prudkého dažďa sa môže bez použitia stieračov zhoršiť viditeľnosť z auta až na bod, ktorý by pre vodiča predstavoval vysoké riziko nehody. Preto je potrebné zaručiť, že motorček stieračov bude vždy funkčný.
Kde nájdete motorček stieračov?
- Existuje mnoho rôznych verzií a nájsť jeho presné uloženie nie je vždy ľahké.
- Motorček nájdeme väčšinou pri spojení stieračov, a to buď v samostatnej alebo dvojitej verzii.
- Ak budete mať problémy, odporúčame vám prečítať si manuál pre stierače, kde sú dopodrobna vysvetlené všetky verzie.
Ako funguje?
- Motorček stieračov je typický elektromotor s hnacím hriadeľom spojeným so spojením stieračov. Špecifické prepojenie umožňuje pohyb stieračov.
- Nereverzné motorčeky rotujú iba v jednom smere. Spätné motorčeky môžu nahradiť rotačný smer. Sú o niečo drahšie, avšak nepotrebujú komplikovaný mechanizmus.
Čo sa stane v prípade poruchy?
- Kompletné zlyhanie je zriedkavé. V normálnom prípade bude motorček len slabší a pohyb pomalší. Nakoniec nebude mať potrebnú silu na pohon líšt stieračov.
- Motorček stieračov s poškodeným dažďovým snímačom sa nebude automaticky spúšťať. Potrebné bude manuálne spustenie.
Možné príčiny:
- Elektromotor má klzné kontakty, ktoré sa časom opotrebujú vplyvom starnutia.
- Príliš veľa špiny a snehu na čelnom skle spôsobuje nadmernú mechanickú záťaž. Hriadeľ motorčeka sa môže ohnúť alebo zlomiť.
- Poškodenie dažďového snímača je spojené aj s inými príznakmi, ktoré môžu mať sekundárny vplyv na motorček stieračov.
Je potrebné ísť do servisu alebo si ho môžem opraviť sám?
- Často je poloha motorčeka stieračov čelného skla komplikovaná a náročne sa vymieňa. Správne nastavenie spojenia stieračov po výmene si vyžaduje trpezlivosť a skúsenosti. Zaistené musí byť tesnenie systému, aby sa do motorčeka stieračov nedostala voda.
Manuál pre používanie stieračov čelného skla
Počas rokov výroby výrobcovia vytvorili mnoho možností pre spojenie stieračov a motorčeka stieračov. Tieto prvky sú zodpovedné za režimy stierania čelného skla. Najpoužívanejšie sú:
-
1. Paralelné stierače, stierajúce zľava doprava a späť. Ich motorčeky sú inštalované v strede a na strane. Zaručuje sa tým adekvátny výhľad z auta pre vodiča a spolujazdca.
2. Protichodné stierače, pracujúce z vnútornej strany smerom von a späť (vo vrchnej časti sa motorček zastaví). Väčšina motorčekov je inštalovaných na strane v rohu. Podľa ich nastavenia môže byť v strede vzoru stierania veľký voľný priestor. Napriek tomu zaručia dobrú viditeľnosť.
3. Iba jeden stierač s alebo bez možnosti kontroly zdvihu (čo predlžuje pohyb stierača). Postačujúci je jeden motorček uložený v strede. Najmä na malých čelných sklách je režim stierania adekvátny a zaručuje čistý výhľad. S možnosťou zdvihnutia je možné stierač predĺžiť až k hrane.
4. Pantografové stierače potrebujú komplexné spojenie stieračov. Počet motorčekov a ich umiestnenie sa môže líšiť. Poskytujú adekvátny vzor stierania, ale sú veľmi náchylné na poškodenie svojho mechanizmu.
5. Trojité stierače sa používajú iba na veľkých čelných sklách. Tri motorčeky sú inštalované naľavo, alebo napravo. Vzor stierania je podobný, ako u paralelných stieračov.
Podľa konštrukcie používajú výrobcovia nereverzné alebo spätné motorčeky. Nereverzné pracujú iba v rotačnom cykle a preto je tu potrebný mechanizmus vziper a spojení, aby sa vytvoril predný a spätný pohyb. Spätné motorčeky sú drahšie, ale je možné ich „prepnúť“ a preto sa dajú inštalovať aj na pevné ramená stieračov bez vzperového mechanizmu.
Očakávané náklady
Cenový rozsah motorčekov stieračov je veľmi široký a pohybuje sa medzi sumou 50 EUR až viac ako 300 EUR. Motorček stieračov nie je typickou opotrebiteľnou súčiastkou a môže vydržať celú životnosť auta. Drahšie produkty sú väčšinou vyrobené z odolnejších materiálov (kov namiesto plastu), aby sa zamedzilo tvorbe poškodení a zlyhaniu. Na výkon to nemá žiadny vplyv.
Je ťažké uveriť, že takáto malá súčiastka je taká drahá. Avšak funkčný motorček stieračov a samotné stierače sú našou zárukou bezpečnosti pri náhlom daždi. Potrebujete tieto komponenty? Pozrite sa do nášho online obchodu, kde si môžete kúpiť produkty v OEM kvalite za ceny výrazne nižšie, než aké odporúčajú výrobcovia. Okrem toho pre vás máme denné zľavy a akcie, pomocou ktorých výrazne ušetríte.