I malé zošliapnutie brzdového pedálu má za následok aktiváciu regulátora brzdnej sily, ABS a hlavného brzdového valca. Sila sa pomerne zväčšuje v brzdovom valci a je aplikovaná na brzdové platničky umiestnené na brzdových kotúčoch, ktoré vždy nesú so sebou riziko rýchleho opotrebovania. Najväčšou hrozbou pre tento systém je trenie a vystavenie teplu.
Filtre majú za úlohu chrániť jednotlivé časti motora pred nečistotami a vodou. V interiéri vášho auta nemáte žiaden prach ani peľ vďaka kabínovému vzduchovému filtru. Olejový filter znižuje mieru opotrebenia motora a hydraulický filter zaručuje správny tlak v brzdách a v spojke. Palivový a vzduchový filter sa starajú o čistenie namiešanej palivovej zmesi.
Iskra zapaľovania zahajuje proces zapaľovania vďaka práci cievky zapaľovania. Medzi elektródami preskakuje iskra priamo na sviečku zapaľovania. V tomto systéme nájdeme tiež rozdeľovač zapaľovania a káble zapaľovania. Všetky súčiastky sú vybavené rezistormi, pretože sa tu prenáša vysoké napätie. Určené sú na zamedzenie vzniku elektrostatického výboja.
Systém riadenia má priamy vplyv na hnací systém a kolesá auta. Ovplyvnené sú aj časti karosérie, ktoré nesmú počas riadenia vibrovať. Posilňovač riadenia a systém riadenia zaručujú hladkú operáciu spojovacej tyče. Tento systém je zaistený vďaka spojovacej tyči, stabilizátoru, vidlicovej tyči a iným prvkom.
Pružiny tlmia tvorbu vibrácií nielen zo vzpier zavesenia kolies. Systém zavesenia tvoria hlavne vzpery tlmičov, spojovacie tyče, vidlicové tyče, A-ramená a guľové čapy, pomocou ktorých sa znižuje nakláňanie a „plávanie“ auta. Týmto spôsobom je možné mať riadenia stále pod kontrolou a predlžuje sa tak celková životnosť celého systému riadenia.
Rozdelenie krútiaceho momentu sa deje cez kľukovú skriňu po zahájení spaľovacieho procesu v motore. Remeňový systém následne dodáva energiu rozvodnému remeňu a kladkám spolu so systémom pohonu, ku ktorému sú pripojené aj iné pomocné jednotky. Časom to vedie k určitej miere opotrebenia remeňov a napínačov, preto je potrebné tieto súčiastky meniť v pravidelných intervaloch.
Elektrický systém umožňuje osvetlenie auta bez akéhokoľvek rušenia. Systém spolupracuje s alternátorom, energiu dodáva do cievky zapaľovania, olejového čerpadla, elektronickej riadiacej jednotky so snímačmi, do stieračov a do motorčeka stieračov. Prídavnými elektrickými zariadeniami sú elektrické okná, centrálne zamykanie, atď., ktoré fungujú vďaka elektrickému systému.
Systém stieračov sa skladá zo spojenia stieračov, ramena stierača a viacvrstvovej gumičky na lište stierača. Pravidelný pohyb stierača zaručuje motorček. Najviac poškodené bývajú gumičky, ktoré je potrebné pravidelne, aspoň raz za rok, meniť spolu so stieračom. Dýza ostrekovačov vydrží väčšinou po celú dobu životnosti auta.
Spojka je v aute potrebná pre prenos krútiaceho momentu z motora na kolesá v smere osi na danú nápravu. Krútiaci moment sa prenáša práve sem. Hnacie hriadele a kĺby (čapy) zaručujú dodávku energie pre nápravu a kolesá, kde sa daná sila simultánne rozdeľuje.
Karoséria je rám auta, ktorý avšak nie je možné oddeliť od hnacej časti a systému pohonu. Stabilizované prvky sú spojené s tlmičmi, vzperami tlmičov, čapmi nápravy a podpornými časťami, ako sú napríklad spojovacie riadiace tyčky. Týmto spôsobom sa karoséria takmer nehýbe a neprenášajú sa na ne takmer žiadne vibrácie.
Dieselové alebo benzínové palivo je bezpečne uložené v zadnej časti auta, teda za stenou palivovej nádrže. Palivové čerpadlo nájdeme v tomto systéme práve v nádrži, preto je aj veľmi dobre mazané. Systém je prepojený vďaka prívodnému ventilu a systému potrubia a hadičiek, ktoré prenášajú palivo do motora cez palivový filter. Jeho úlohou je zbaviť palivo potenciálnej kontaminácie.
REMEŇOVÝ POHON
Výbava interiéru sa ponúka väčšinou pre kompaktné autá. Jedná sa hlavne o čalúnenie sedadiel, elektrické okná, nastaviteľné spätné zrkadlá, koberčeky pre predných aj zadných cestujúcich, alebo rôzne ovládacie prvky pre systém kúrenia, klimatizácie alebo svetiel. Tieto prvky nájdeme väčšinou v autách strednej a vyššej triedy.
SPOJKA
Priestor pre cestujúcich je možné rýchlo vychladiť vďaka systému klimatizácie. V tomto prípade využíva energiu iba kompresor. Počas cirkulácie vzduchu prechádza chladiaca zmes cez expanzný ventil, kde sa deje výmena tepla (a taktiež odvlhčenie pre účel čistenia) bez použitia externej energie.
Vodné chladenie a vyhrievanie funguje prostredníctvom výmenníka tepla, ktorý spotrebuje malé množstvo energie. Vodný chladič prenáša teplo do okolitého vzduchu, a týmto spôsobom sa môže uskutočňovať kúrenie v aute. Na tento prenos vzduchu cez ventilátory a vnútorný ventilátor sa spotrebuje len veľmi malé množstvo energie. Z tejto technológie tiež ťaží systém cirkulácie oleja.
Vo výfukovom systéme sa zhromažďujú, čistia a tlmia výfukové plyny. Katalyzátor mení ich zloženie a tlmič znižuje ich tlak. Následne vychádzajú z výfukového systému i s menším hlukom. Snímače vo výfukovom zvode sú zodpovedné za lepšiu zmes paliva a vzduchu, ktorú je možné prenášať priamo do motora.
Tlakové hadičky sú elastické, teplu a chemikáliám odolné prvky. Hadičky sú vyrobené z gumy spolu s látkovými vložkami, prípadne tu nájdeme silikón alebo plast. Hadičky sú spojené napríklad s vodným čerpadlom, hlavným brzdovým valcom, spojkou alebo servo čerpadlom, a iba málokedy sa opotrebujú.