Palivový filter pre tvoje auto
Palivový filter pre Top výrobcovia
- Palivový filter SKODA OCTAVIA
- Palivový filter VOLKSWAGEN GOLF
- Palivový filter VOLKSWAGEN PASSAT
- BMW Rad 3
- Palivový filter BMW Rad 5
- Palivový filter AUDI A6
- Palivový filter SKODA FABIA
- AUDI A4
- Palivový filter FORD FOCUS
- Palivový filter SKODA SUPERB
- Palivový filter OPEL ASTRA
- FORD MONDEO
- Palivový filter RENAULT MEGANE
- Palivový filter MERCEDES-BENZ Trieda E
- Palivový filter HONDA CIVIC
- KIA CEE'D
- Palivový filter SEAT LEON
- Palivový filter MERCEDES-BENZ Trieda C
- Palivový filter JEEP GRAND CHEROKEE
- MAZDA 6
Palivový filter poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Aby bolo palivo vo vašom aute stále čisté
Kvalita alebo čistota dieselového alebo benzínového paliva sa výrazne líši. K znečisteniu paliva prispieva niekoľko faktorov. Rafinérie musia dodržiavať prísne kritériá kvality. Avšak nikdy neviete, či sú systémy pri transporte paliva alebo na čerpacích staniciach dostatočne čisté.
Majte na pamäti, že pri každom tankovaní paliva otvárate palivovú nádrž, čím ju vystavujete vplyvom prostredia. Častice môžu vniknúť do nádrže počas tankovania. V benzínovom a dieselovom potrubí auta sa inštaluje palivový filter, aby sa zabránilo vniknutiu zvyškov a iných komponentov do motora.
Dôsledky chýbajúceho filtra
Ak v palivovom potrubí nie je filter, veľmi rýchlo to pocítite na chode auta, ale nie je pravdepodobné, že sa na motore objaví veľké poškodenie. Neželané častice môžu zapchať vstrekovacie dýzy, čoho dôsledkom je samozrejme zadrhávanie motora a veľké problémy s cirkuláciou paliva. V najhoršom prípade auto nenaštartujete.
Tieto príznaky sú najhoršie pre katalyzátor. Upchatie vstrekovacej dýzy a následné vyčistenie môže viesť k nekompletnému spaľovaniu. Palivové výpary sa budú hromadiť v katalyzátore, ktorý sa skôr či neskôr vypáli. Tento proces veľmi škodí hlavne ultra tenkej platinovej vrstve. Auto samozrejme neprejde ani kontrolou emisií na STK ako dôsledok poškodeného katalyzátora (ak sa vykonáva emisná kontrola).
Umiestnenie a konštrukcia palivového filtra
Palivový filter je uložený na ideálnom mieste v palivovom potrubí. Luxusné autá majú k dispozícii niekoľko filtrov. Predbežný filter je často uložený za palivovou nádržou a ďalší sa nachádza tesne pred vstupom do motora, najbližšie k vstrekovaciemu čerpadlu. Tento filter je ľahko dostupný. Filtračný prvok je fixovaný dvomi svorkami hadičiek. V iných autách je odolný kazetový filter s vymeniteľnou kazetou pre filter.
Táto konštrukcia sa nachádza hlavne v dieselových motoroch, ktoré lepšie odolajú vysokému tlaku. V rámci regulácie výfukových emisií je filter stále viac a viac dôležitejší najmä pre dieselové motory. Čistiace aditívum výfukového systému AdBlue sa začína rozkladať pri teplote 4°C, čím sa blokuje palivové potrubie. Aby sa tomu predišlo, v dieselových autách je veľmi dôležité filtrovanie paliva.
Výmena palivového filtra
Palivový filter je potrebné meniť podľa intervalov údržby. Obvykle je to asi 20.000 – 40.000 km. Palivový filter sa mení menej často, ako vzduchový alebo olejový filter a preto je tento malý, ale dôležitý krok údržby často prehliadaný. Najmä u starších áut je dôležité dodržiavať všetky kroky údržby a intervaly údržby.
Vaše auto tak bude bezpečné. Filtre v moderných autách sa inštalujú do ľahko dostupnej nábojnice, ktorú spoznáte podľa vchádzajúcej a vychádzajúcej palivovej hadičky. Výmena palivového filtra je vždy príležitosťou na kontrolu palivových hadičiek. Ak sú vlhké alebo pórovité, je tu riziko požiaru. Ich rýchlou výmenou bude auto opäť bezpečné a účinné.
Cena palivového filtra
Cena filtračných prvkov sa líši. Malé univerzálne filtre boli používané v starých autách s karburátorom, ale dnes ich už takmer nevidíme. Nie sú určené na odolanie vysokému tlaku dnešných palivových systémov. Dnešné autá majú nové moduly na filtráciu paliva. Ich cena začína na sume 5 EUR za kazetu, ale môže presiahnuť sumu 20 EUR. V rámci dlhších intervalov výmeny sa vždy oplatí inštalovať kvalitný palivový filter.