Vnútorný ventilátor pre tvoje auto

Vnútorný ventilátor pre Top výrobcovia
- Vnútorný ventilátor SKODA OCTAVIA
- Vnútorný ventilátor VOLKSWAGEN GOLF
- Vnútorný ventilátor BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Vnútorný ventilátor SKODA FABIA
- Vnútorný ventilátor AUDI A4
- Vnútorný ventilátor BMW Rad 5
- AUDI A6
- Vnútorný ventilátor FORD FOCUS
- Vnútorný ventilátor OPEL ASTRA
- Vnútorný ventilátor SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Vnútorný ventilátor KIA CEE'D
- Vnútorný ventilátor RENAULT MEGANE
- Vnútorný ventilátor SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Vnútorný ventilátor HYUNDAI i30
- Vnútorný ventilátor HONDA CIVIC
- Vnútorný ventilátor VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Iné náhradné diely Klimatizácie
Vnútorný ventilátor poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Ventilátor je rotačný stroj s lopatkovým kolesom alebo vrtuľami pre dopravu a stláčanie plynov a pár do tlaku 10 kPa. Pre vyššie tlaky sa užívajú kompresory. Ventilátor obsahuje motor, zložený z rotora a statora. Na rotore je osadený vlastný ventilátorový systém, ktorý môže byť axiálny, radiálny, diagonálny, diametrálny alebo tangenciálny.
U axiálnych ventilátorov prúdi vzduch v smere osi otáčania obežného kolesa a používajú sa tam, kde je požadovaný veľký prietok vzduchu bez vysokých nárokov na dopravný tlak. Možno ich rozdeliť na rovnotlakové (vzdušnina získava iba vyššiu rýchlosť) a pretlakové (statický tlak za obežným kolesom je vyšší než pred ním). Medzi rovnotlakové axiálne ventilátory patria ako bežné izbové ventilátory, tak aj podstropné ventilátory (" vrtule "), ktoré zaisťujú len pohyb vzduchu v miestnosti.
Radiálny systém má obežné koleso, sacie a výtlačné hrdlá a špirálovú skriňu, zaisťujúcu premenu kinetickej energie vzdušniny, udelenej jej lopatkami obežného kolesa na energiu tlakovú. Podľa tvaru lopatiek obežného kolesa sa radiálne ventilátory delia na ventilátory s dopredu zahnutými lopatkami, dozadu zahnutými lopatkami a radiálne zakončenými lopatkami.
Pomocou práce vnútorného ventilátora sa vzduch vtláča do kabíny auta a tam cirkuluje. Bez vnútorného ventilátora by bol v kabíne pravdepodobne nedýchateľný vzduch a pasažieri by boli nútení otvoriť okná. Je avšak potrebné povedať, že s vnútorným ventilátorom spolupracuje i vzduchový filter, ktorý privádzaný vzduch čistí. Vo veľmi chladných dňoch nestačí k ohrevu kabíny len vykurovacie teleso, ktoré nepoužíva vnútorný ventilátor. V novších autách je do tohto procesu zapojený ventilátor, ktorý umožňuje lepšiu cirkuláciu vzduchu v celom priestore auta.
Poškodenie vnútorného ventilátora bude evidentné, ak sa v ňom vyskytne hluk, čo je prípad najčastejšie zlomených lopatiek rotora. Do kabíny sa potom môže dostávať nepríjemný vzduch alebo prípadne málo čerstvého vzduchu. Ak hľadáte kvalitné diely pre vaše auto, navštívte náš online obchod, kde ponúkame lacné ventilátory, generátory, filtre, panely, svetlomety a mnoho iných autodielov.
Navrhované produkty: