00#
51-0627

Alternátor pre tvoje auto

Vyberte svoje vozidlo
Vyhľadávať
Alternátor Najboljše kakovost je edinstven izdelek

Alternátor od špičkových výrobcov

  • BOSCH Alternátor skúsenosti
  • FEBI BILSTEIN Alternátor skúsenosti
  • MAPCO Alternátor skúsenosti
  • VALEO Alternátor skúsenosti
  • SWAG Alternátor skúsenosti
  • JP GROUP Alternátor skúsenosti
  • HELLA Alternátor skúsenosti
  • JAPANPARTS Alternátor skúsenosti
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu DENSO Alternátor
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu MAHLE ORIGINAL Alternátor
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu MEAT & DORIA Alternátor
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu VEMO Alternátor
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu BLUE PRINT Alternátor
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu HERTH+BUSS JAKOPARTS Alternátor
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu MAGNETI MARELLI Alternátor
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu ERA Alternátor
  • BUGIAD
  • NIPPARTS
  • LAUBER
  • ASHIKA

Alternátor poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu

Dynamo alebo alternátor generuje elektrickú energiu potrebnú pre auto. Až donedávna bolo v aute len málo elektrického zariadenia: svetlá, zapaľovanie, štartér, klaksón a rádio boli jedinými zariadeniami, ktoré potrebovali elektrinu. Dnes je to celkom inak. Zvýšený dopyt viedol k zmenám v režime alternátora.

Konštrukcia alternátora

Alternátor sa skladá z týchto súčiastok:

  • rotor
  • stator
  • kryt
  • klzný krúžok
  • ložisko
  • pohonný prvok

Rotor je rotačný hriadeľ s tromi alebo štyrmi cievkami. Je poháňaný remeňovou kladkou v rámci statora, a skladá sa z medených cievok. Tieto komponenty vytvárajú magnetické polia. Tieto súperiace polia vytvárajú elektrickú energiu, ktorá sa tvorí v rotore a prenáša sa na medený krúžok.
Proti nemu sa trú dva karbónové kolíky, ktoré na seba viažu elektróny. Karbónové kolíky, alebo uhlíkové kefy, prenášajú elektrinu k diódam, kde sa elektrina stáva dostupnou pre elektrickú sieť auta. Cez dva káble je elektrina prenášaná do celého auta.

Poškodenia alternátora

Najviac sa v rámci alternátora opotrebovávajú uhlíkové kefy. Tie sú zafixované jednou skrutkou. Uhlíkové kefy je možné veľmi ľahko vymeniť a sú aj veľmi lacné. Opotrebované uhlíkové kefy spozorujete podľa toho, že alternátor nebude pracovať správne. Opotrebovať sa môže aj medený krúžok, ktorý sa stále trie o uhlíkové kefy. Výmena tejto súčiastky je o niečo komplikovanejšia.
Ložiská sú tiež súčiastky alternátora, ktoré sa zvyknú opotrebovať. Môže to viesť až k rachoteniu. Ložiská je možné vymeniť, ale je to veľmi náročný proces a väčšinou sa to neoplatí.
Ak sa prepáli cievka statora alebo rotora, alternátor nie je možné opraviť a je potrebné ho vymeniť.

Upravené požiadavky

V minulosti tvoril alternátor napätie iba 6 voltov. Potom sa vyrábali 12V alternátory, ktoré boli štandardom pre rodinné autá. Moderné a pohodlné autá majú dnes omnoho väčší odber, ako napríklad:

  • snímače
  • vyhrievanie sedadla
  • vyhrievanie volantu
  • vyhrievanie spätných zrkadiel
  • navigácia
  • systém zábavy

a mnoho iných. Alternátory dnes musia tvoriť vyššie napätie. Dnes je to 14.4 V, čo je novým štandardom a trend pokračuje.

Konštrukčné zmeny

Zvýšené nároky nebudú dostatočne splnené pri inštalácii väčšieho alternátora, a zbytočne by to zvýšilo cenu a váhu auta. Namiesto toho je dostupný alternátor vyrobený tak, aby pracoval rýchlejšie. Vedie to ale k väčšiemu opotrebeniu ložísk. Preto dnešné alternátory už nie sú poháňané klinovými remeňmi. Štandardný pohon dnešných alternátorov sa skladá z:

  • plochých remeňov
  • voľnobežka alternátora
  • napínača remeňa

Ozubenie voľnobežky alternátora umožňuje hriadeľu alternátora akcelerovať iba v jednom smere. V prípade zmeny záťaže môže pokračovať vo svojej práci. Jeho spomaleniu sa zabráni a ložiská sú tak ochránené. Vďaka tomu sú moderné alternátory rovnako odolné aj napriek zvýšeným nárokom a zvýšenému výkonu.

Životnosť alternátora

Pri limite 100.000 km alternátor pomaly stráca svoj výkon. Často sa alternátory opravujú pri prvých príznakoch únavy výmenou uhlíkových kief. Ak zlyhá ložisko alebo klzné krúžky, oprava bude omnoho drahšia, než nákup nového alternátora.

Cena nového alternátora

Cena nového alternátora od značkového výrobcu začína asi na sume 150 EUR. Lacnejšie alternátory majú obvykle kratšiu životnosť. Nový alternátor má nové uhlíkové kefy, nové diódy a tiež novú voľnobežku alternátora, vďaka čomu vyriešite problémy v tejto oblasti iba niekoľkými krokmi. V tomto prípade teda nie je potrebná náročná demontáž a oprava starého alternátora.


Navrhované produkty:
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0089
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 70
  • Napätie [V]: 12, 14
  • Remenica: pre viacremenovu remenicu
  • Počet kladiek: 4
  • Stav:  úplne nový
4G0089 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0089
98,92 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0153
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 180
  • Napätie [V]: 12
  • Remenica-Ø [mm]: 50
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Počet rebier: 7
  • Prevedenie zastrcky-ID: Lin2 Plug 238
  • Prevedenie palubnej siete: pre vozidla s 12 V napätim palubnej siete
  • Svorka: M8 B+
  • Vŕtanie Ø 1[mm]: 9
  • Hrúbka 1 [mm]: 70
  • Dĺżka 3 [mm]: 56
  • Vŕtanie Ø 2[mm]: 9
  • Hrúbka 2 [mm]: 70
  • Dĺżka [mm]: 31
  • Netto hmotnosż [kg]: 7,5
  • Stav:  úplne nový
4G0153 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0153
172,90 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0037
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 100
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 58
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Počet rebier: 7
  • Prevedenie zastrcky-ID: L-IG-RLO-M Plug 203
  • Prevedenie palubnej siete: pre vozidla s 12 V napätim palubnej siete
  • Stav:  úplne nový
4G0037 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0037
143,30 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0039
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 120
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 54
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Počet rebier: 6
  • Počet kladiek: 6
  • Prevedenie zastrcky-ID: PL57, Plug 670, PLUG138
  • Diel dodávaný výmenným spôsobom
  • Prevedenie palubnej siete: pre vozidla s 12 V napätim palubnej siete
  • Poloha/Sklon: L 78
  • Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
  • prevedenie alternátora: okrem vakuoveho cerpadla
  • Spôsob upevnenia: Dvojité sklopné rameno
  • odporucane rozsirenie opravy: Klinovy remen/rebrovany klinovy remen
  • Svorka: B+(M8), SIG, FR, A
  • Dĺżka [mm]: 167
  • Odstup remenice od alternatora [mm]: 42,5
  • Stav:  úplne nový
4G0039 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0039
121,44 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0058
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 180
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 62
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Prevedenie zastrcky-ID: L-DFM (Plug 121)
  • Prevedenie palubnej siete: pre vozidla s 12 V napätim palubnej siete
  • Svorka: M8 B+
  • Vŕtanie Ø 1[mm]: 8
  • Hrúbka 1 [mm]: 14
  • Dĺżka 3 [mm]: 61
  • Počet zubov 1: 18T
  • Netto hmotnosż [kg]: 7,7
  • Stav:  úplne nový
4G0058 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0058
141,68 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0160
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 150
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 54
  • Remenica: s remenicou, s remenicou pre rebrovany klinovy remen
  • Počet rebier: 6
  • Diel dodávaný výmenným spôsobom
  • Poloha/Sklon: L 40
  • Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
  • Prípojka/Svorka: bez pripojenia na merač otáčok
  • Spôsob upevnenia: Štvorbodové upevnenie
  • Hmotnosť [kg]: 6,91
  • Pripájacia technika: B+
  • Stav:  úplne nový
4G0160 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0160
112,68 €
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0066
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 150
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 54
  • Remenica: s remenicou pre rebrovany klinovy remen
  • Počet kladiek: 6
  • Prevedenie zastrcky-ID: B+COM
  • Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
  • Počet pripevňovacích otvorov: 2
  • Odstup remenice od alternatora [mm]: 65
  • Stav:  úplne nový
4G0066 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0066
195,63 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0041
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 90
  • Napätie [V]: 12
  • Remenica: s remenicou
  • Dĺżka 3 [mm]: 61,00
  • Dĺżka [mm]: 40,00, 14,00
  • Stav:  úplne nový
4G0041 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0041
104,86 €
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0003
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 150
  • Napätie [V]: 12
  • Remenica-Ø [mm]: 54
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Počet rebier: 6
  • Dĺżka 3 [mm]: 45,5
  • Dĺżka [mm]: 42,5, 21
  • Stav:  úplne nový
4G0003 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0003
111,40 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0014
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 120
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 60,0
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Počet rebier: 6
  • Prevedenie palubnej siete: pre vozidla s 12 V napätim palubnej siete
  • Typ chladenia: vzduchom chladeny
  • Jednotka mnożstva: kus
  • Agregáty/kladky: vratane vakuoveho cerpadla
  • Stav:  úplne nový
4G0014 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0014
272,38 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0047
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 150
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 54,3
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Počet rebier: 6
  • Počet kladiek: 6
  • Prevedenie zastrcky-ID: PL324
  • Diel dodávaný výmenným spôsobom
  • Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
  • prevedenie alternátora: okrem vakuoveho cerpadla
  • Spôsob upevnenia: Dvojité sklopné rameno
  • odporucane rozsirenie opravy: Klinovy remen/rebrovany klinovy remen
  • Svorka: L, B+(M8)
  • Dĺżka [mm]: 180
  • Odstup remenice od alternatora [mm]: 42,6
  • Stav:  úplne nový
4G0047 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0047
301,80 €
Stav:  úplne nový
Alternátor
Alternátor RIDEX 4G0557
  • Nabíjací prúd alternátora [A]: 140
  • Napätie [V]: 14
  • Remenica-Ø [mm]: 56, 57
  • Remenica: s remenicou s volnobezkou
  • Prevedenie palubnej siete: pre vozidla s 12 V napätim palubnej siete
  • Poloha/Sklon: R 90
  • Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
  • prevedenie alternátora: okrem vakuoveho cerpadla
  • Prípojka/Svorka: bez pripojenia na merač otáčok
  • Spôsob upevnenia: Dvojité sklopné rameno, Štvorbodové upevnenie
  • Svorka: M8 B+
  • Hmotnosť [kg]: 7,72
  • Pripájacia technika: B+(M8)
  • Nový diel bez zálohy
  • Stav:  úplne nový
4G0557 RIDEX Alternátor auto cena
RIDEX | 4G0557
123,68 €
Stav:  úplne nový