Prítlačný tanier spojky pre tvoje auto

Prítlačný tanier spojky pre Top výrobcovia
- Prítlačný tanier spojky SKODA OCTAVIA
- Prítlačný tanier spojky VOLKSWAGEN GOLF
- Prítlačný tanier spojky BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Prítlačný tanier spojky SKODA FABIA
- Prítlačný tanier spojky AUDI A4
- Prítlačný tanier spojky BMW Rad 5
- AUDI A6
- Prítlačný tanier spojky FORD FOCUS
- Prítlačný tanier spojky OPEL ASTRA
- Prítlačný tanier spojky SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Prítlačný tanier spojky KIA CEE'D
- Prítlačný tanier spojky RENAULT MEGANE
- Prítlačný tanier spojky SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Prítlačný tanier spojky HYUNDAI i30
- Prítlačný tanier spojky HONDA CIVIC
- Prítlačný tanier spojky VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Iné náhradné diely Spojka
Prítlačný tanier spojky poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Hnaciu časť spojky tvorí zotrvačník a hlavne prítlačný kotúč spojky. Obe tieto časti sú spojené svorníkmi v jeden celok, ktorý je pevne spojený s koncom kľukového hriadeľa. Pomocou prítlačných pružín je medzi zotrvačník a prítlačný kotúč stlačená hnaná časť spojky – lamela, ktorá preberá otáčavý pohyb kľukového hriadeľa. Vypínací mechanizmus tvorí spojkový pedál.
Ak vodič zošliapne spojkový pedál, pôsobí tak prakticky na dvojramennú páku, ktorá je otočne uložená na čape. Ak premôže vodič tlakom nohy na spojkový pedál silu prítlačných pružín, uvoľní hnaný kotúč spojky /lamelu/ a tým odpojí hnaciu silu motora od prevodového mechanizmu a tiež od hnacích kolies vozidla. Ak uvoľní vodič pedál spojky do pôvodnej polohy, prítlačné pružiny svojím tlakom obnovia spojenie medzi hnacou a hnanou časťou spojky.
Spojka a prítlačný kotúč spojky obstarávajú spojenie alebo krátkodobé odpojenie otáčajúceho sa kľukového hriadeľa za chodu motora s ostatným prevodovým mechanizmom a tým i s hnacími kolesami motorového vozidla. Umiestňuje sa medzi motor a prevodovku. Spojka musí umožniť dočasné vyradenie motora zo záberu a jeho postupné zaraďovanie do záberu. Dočasné vyradenie motora zo záberu je potrebné na dosiahnutie ľahkej zmeny prevodového stupňa, na zastavenie vozidla a na odpojenie prevodovky od motora aby sa uľahčilo štartovanie studeného motora najmä v zimnom období. Pozvoľné zaraďovanie motora do záberu je potrebné pre dosiahnutie plynulého rozjazdu vozidla a pre plynulé preraďovanie jednotlivých prevodových stupňov. Všetkým týmto požiadavkám vyhovujú spojky kotúčové výsuvné trecie, pretože ich záber je dostatočne mäkký, konštrukcia je jednoduchá v prevádzke sú spoľahlivé a vyžadujú minimálnu údržbu.
Prítlačný kotúč spojky i všetky ostatné súčasti spojky sú vyrobené z odolných materiálov, ktoré sa avšak počas dlhej doby používania môžu opotrebovať. Spojka je poškodená ak ucítite zmeny pri stláčaní spojkového pedálu. V tom prípade bude určite potrebné preskúmať funkčnosť spojky bližšie, prípadne ju vymieniť. Prítlačná doska a zotrvačník môžu trpieť najmä v prípade, že musia dlho a často odolávať vysokým teplotám. Nové autodiely sú vždy k dispozícii v našom internetovom obchode. Ponúkame najvyššiu kvalitu a dostupné ceny pre všetky autodiely - smerovky, brzdové čeľuste, palivové nádrže, expanzné ventily, atď.
Ak vodič zošliapne spojkový pedál, pôsobí tak prakticky na dvojramennú páku, ktorá je otočne uložená na čape. Ak premôže vodič tlakom nohy na spojkový pedál silu prítlačných pružín, uvoľní hnaný kotúč spojky /lamelu/ a tým odpojí hnaciu silu motora od prevodového mechanizmu a tiež od hnacích kolies vozidla. Ak uvoľní vodič pedál spojky do pôvodnej polohy, prítlačné pružiny svojím tlakom obnovia spojenie medzi hnacou a hnanou časťou spojky.
Spojka a prítlačný kotúč spojky obstarávajú spojenie alebo krátkodobé odpojenie otáčajúceho sa kľukového hriadeľa za chodu motora s ostatným prevodovým mechanizmom a tým i s hnacími kolesami motorového vozidla. Umiestňuje sa medzi motor a prevodovku. Spojka musí umožniť dočasné vyradenie motora zo záberu a jeho postupné zaraďovanie do záberu. Dočasné vyradenie motora zo záberu je potrebné na dosiahnutie ľahkej zmeny prevodového stupňa, na zastavenie vozidla a na odpojenie prevodovky od motora aby sa uľahčilo štartovanie studeného motora najmä v zimnom období. Pozvoľné zaraďovanie motora do záberu je potrebné pre dosiahnutie plynulého rozjazdu vozidla a pre plynulé preraďovanie jednotlivých prevodových stupňov. Všetkým týmto požiadavkám vyhovujú spojky kotúčové výsuvné trecie, pretože ich záber je dostatočne mäkký, konštrukcia je jednoduchá v prevádzke sú spoľahlivé a vyžadujú minimálnu údržbu.
Prítlačný kotúč spojky i všetky ostatné súčasti spojky sú vyrobené z odolných materiálov, ktoré sa avšak počas dlhej doby používania môžu opotrebovať. Spojka je poškodená ak ucítite zmeny pri stláčaní spojkového pedálu. V tom prípade bude určite potrebné preskúmať funkčnosť spojky bližšie, prípadne ju vymieniť. Prítlačná doska a zotrvačník môžu trpieť najmä v prípade, že musia dlho a často odolávať vysokým teplotám. Nové autodiely sú vždy k dispozícii v našom internetovom obchode. Ponúkame najvyššiu kvalitu a dostupné ceny pre všetky autodiely - smerovky, brzdové čeľuste, palivové nádrže, expanzné ventily, atď.
Navrhované produkty: