Sada ozubeného remeňa pre tvoje auto

Sada ozubeného remeňa pre Top výrobcovia
- Sada ozubeného remeňa SKODA OCTAVIA
- Sada ozubeného remeňa VOLKSWAGEN GOLF
- Sada ozubeného remeňa BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Sada ozubeného remeňa SKODA FABIA
- Sada ozubeného remeňa AUDI A4
- Sada ozubeného remeňa BMW Rad 5
- AUDI A6
- Sada ozubeného remeňa FORD FOCUS
- Sada ozubeného remeňa OPEL ASTRA
- Sada ozubeného remeňa SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Sada ozubeného remeňa KIA CEE'D
- Sada ozubeného remeňa RENAULT MEGANE
- Sada ozubeného remeňa SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Sada ozubeného remeňa HYUNDAI i30
- Sada ozubeného remeňa HONDA CIVIC
- Sada ozubeného remeňa VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Sada ozubeného remeňa poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Lacný, ale dôležitý: rozvodný remeň
Rozvodný remeň je veľmi dôležitý komponent v aute, ktorý synchronizuje rotáciu kľukového a vačkového hriadeľa. Je to dôležité najmä pre riadenie ventilov. Ak praskne, nie je možné sa vyhnúť vážnemu poškodeniu motora.
Funkcia a umiestnenie rozvodného remeňa
Rozvodný remeň je plochý remeň s priečnymi výstupkami, ktoré zapadajú do drážok hnacích koliesok vačkového a kľukového hriadeľa. Výbežky (ozubenie) umožňujú vačkovému a kľukovému hriadeľu pracovať pod určitým uhlom. Je to veľmi dôležité. Keď sa piest zdvíha, set ventilov v pohybe vďaka vačkovému hriadeľu musí ísť z cesty. Ak by piest narazil do ventilov, výsledkom by bola veľmi drahá oprava.
Preto je rozvodný remeň uložený na pozdĺžnej strane motora a spojuje oba hriadele. Navyše, rozvodný remeň sa často používa na pohon pomocných jednotiek a komponentov.
Zrodený v mete Deggendorf, aby ovládol svet
Pamätá si ešte niekto nemeckého výrobcu áut Glas? Jeho známym produktom bolo mini auto "Goggomobil". Čo výrobcovi robilo na začiatku najväčšie zisky sa časom premenilo na jeho nočnú moru: i keď mal Glas fenomenálne a inovatívne autá, nikdy nestratil svoju reputáciu ako výrobca Goggomobilu.
Faktom je, že mnoho vynálezov od Glasa sa používa v mnohých dnešných autách, ako napríklad rozvodný remeň. Pôvodne bol vytvorený ako ľahší, menší, spoľahlivejší a jeho práca hladšia než rozvodná reťaz a neskôr mal nahradiť aj vertikálne hriadele alebo pohonné ozubené mechanizmy a mal byť novým štandardnom v rámci konštrukcie auta. Ukázalo sa, že tento vynález bude úspešný: v spaľovacích motoroch je rozvodný remeň číslo 1, i keď bol na začiatku vyrábaný len ako spotrebiteľná súčiastka. Moderné rozvodné remene sú veľmi odolné a v žiadnom prípade nemajú horšiu kvalitu, ako rozvodné reťaze.
Poškodenia rozvodného remeňa
Prasknutý rozvodný remeň spozorujete hneď: auto sa zastaví a nepohnete s ním. Štartér sa zablokuje a motor nenaštartujete. Zablokujú sa aj piesty a ventily a vedie to k drahej a komplexnej oprave. Existuje iba jeden spôsob, ako predísť tomuto vážnemu problému a poškodeniu motora: prihliadajte na intervaly výmeny. Podľa druhu remeňa sa väčšinou odporúča tieto komponenty vymieňať preventívne. Informujte sa o konkrétnom intervale pre vaše auto: na modeli Golf 3 to môže byť aj viac ako 20.000 km bez problémov, ale napríklad na modeli Alfa 166 je rozvodný remeň potrebné vymeniť omnoho skôr.
Výmena rozvodného remeňa
Svojpomocná výmena rozvodného remeňa závisí od typu auta a tiež od skúseností. Vo vyššie uvedenom príklade môžeme vidieť obrovský rozdiel v množstve práce potrebnej pre opravu: so skúsenosťami a praxou vymeníte rozvodný remeň na modeli Golf 3 za hodinu. Na modeli Alfa 166 je potrebné rozobrať celý motor. Vo výsledku mnoho z týchto krásnych áut skončilo predčasnou smrťou: tretí majitelia nechceli dať 2000 EUR za výmenu.
Výmena rozvodného remeňa si vyžaduje precíznu prácu a dôslednosť. Dokonca aj vychýlenie jedného zuba môže spôsobiť chyby v rámci chodu motora. Preto je po výmene potrebné otestovať motor pri voľnobehu: odstráňte sviečky zapaľovania a rozbehnite motor.
Rozvodný remeň vždy meňte v sete
Rozvodný remeň sa nikdy nevymieňa samostatne. Pre každé auto sa vyrábajú kompletné montážne sety. Vymeniť je potrebné aj vodné čerpadlo alebo napínače kladiek. V mnohých autách má vodné čerpadlo aj prídavnú funkciu – udržanie napnutia rozvodného remeňa, preto je v montážnom sete rozvodného remeňa aj táto súčiastka. Cena za set rozvodného remeňa môže začínať na sume 100 EUR pri produktoch s uspokojivou mierou kvality.