Brzdová hadica pre tvoje auto

Brzdové hadičky pre Top výrobcovia
- Brzdová hadica SKODA OCTAVIA
- Brzdová hadica VOLKSWAGEN GOLF
- Brzdové hadičky BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Brzdová hadica SKODA FABIA
- Brzdová hadica AUDI A4
- Brzdové hadičky BMW Rad 5
- AUDI A6
- Brzdová hadica FORD FOCUS
- Brzdová hadica OPEL ASTRA
- Brzdové hadičky SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Brzdová hadica KIA CEE'D
- Brzdová hadica RENAULT MEGANE
- Brzdové hadičky SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Brzdová hadica HYUNDAI i30
- Brzdová hadica HONDA CIVIC
- Brzdové hadičky VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Brzdová hadica poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Dodávka tlaku pomocou brzdovej hadičky
Brzdové hadičky sú malé, ale dôležité komponenty pripojené k brzdovému strmeňu. Spájajú strmeň s brzdovým systémom. Všetko o brzdových hadičkách si môžete prečítať v tomto článku.
Brzdný tlak pre optimálny účinok
Brzdový systém auta je hydraulický systém. Je to uzatvorený okruh naplnený brzdovou kvapalinou, ktorá prenáša tlak celým brzdovým systémom za využitia faktu, že kvapaliny nie je možné stlačiť. Nízky tlak na brzdovom pedáli je zväčšený pomocou páky, posilňovača bŕzd a hydraulického pomeru medzi hlavným valcom a strmeňom. Preto je tesnosť týchto prvkov najdôležitejšia v rámci celého brzdového systému.
Kompenzačný pohyb
Tesnosť brzdového systému umožňuje použitie pevných rúrok. Na prerazenie medenej rúrky by sa v systéme musela vytvoriť enormne veľká sila. Brzdový tlak nie je ani zďaleka taký silný. Avšak brzdový tlak je potrebné preniesť k brzdovému strmeňu. Brzdové strmene sú uložené hneď vedľa kolies. Zadné kolesá a strmene sa stále pohybujú nahor a nadol. Na predných kolesách sú tu navyše pridané aj pohyby riadenia. Brzdové hadičky sú spoľahlivé, flexibilné spojenia medzi brzdovými rúrkami a brzdovými strmeňmi.
Konštrukcia brzdovej hadičky
Brzdová hadička sa skladá z vnútornej, pevnej látky, obklopenej hrubou vrstvou gumy. Gumová vrstva zaručuje optimálnu flexibilitu pre brzdový tlak. Navyše, inštalované brzdové hadičky sú veľmi lacné. Avšak guma, ako ich materiál, má mnoho nevýhod.
Gumové hadičky sú citlivé
Gumové brzdové hadičky vydržia v aute niekoľko rokov. Avšak pri prvej výmene pneumatík sa odporúča skontrolovať aj brzdové hadičky. Vyhodené objekty na nich môžu spôsobiť trhliny, čím sa naruší stabilita hadičky. Prasknúť môže aj vnútorná látková membrána. Čoskoro to pocítite zhoršeným brzdením a často bude fungovať brzda iba na jednej strane. Na strane nepoškodenej brzdy bude auto pri brzdení ťahať práve do tejto strany. Balónové nafúknutie na hadičke je znakom poškodenia vnútornej membrány.
Keď je guma brzdovej hadičky krehká alebo poškodená, mala by sa ihneď vymeniť. Výmena nie je náročná, ale potrebujete k tomu nejaké skúsenosti.
Kým ste v tom...
Nie je nič zlé na tom vymeniť opotrebovanú brzdovú hadičku za nový gumový komponent. Avšak dnes máme v ponuke aj ďalšie možné riešenia: oceľové flexibilné hadičky. Tieto vysokovýkonné brzdové hadičky majú prídavnú vrstvu lemovanú nehrdzavejúcou oceľou, ktorá nielenže drží vnútornú gumovú vrstvu spolu, ale tiež účinne chráni celú hadičku pred vonkajším poškodením. Inštalácia takejto hadičky je jednoduchá, rýchla a účinná, aby bolo auto bezpečné – a zvýšite aj jeho hodnotu.
Kedy je potrebné vymeniť hadičku?
Pri výmene brzdovej hadičky je potrebné nakoniec skontrolovať brzdovú kvapalinu. Ak ste ju vymieňali veľmi dávno, odporúčame vám ju vymeniť. Pomocou testovacieho zariadenia na brzdovú kvapalinu určíte obsah vody v nej. Po výmene hadičiek je potrebné vypustiť celý brzdový systém.
Značkové produkty pre súčiastky starajúce sa o bezpečnosť
Brzdové hadičky, či už gumové alebo oceľové flexibilné, sú prvky bezpečnosti auta. Preto je výber lacných pochybných produktov tabu. Nové značkové gumové hadičky sú lacné a určite sa oplatí vybrať si produkt so známym pôvodom. Skutočnou investíciou je potom prechod na oceľové flexibilné hadičky. Za tieto kvalitné komponenty môžete zaplatiť 20-40 EUR za jednu hadičku. Avšak táto cena sa vám vráti vďaka zaručenej bezpečnosti vášho auta.