Stredný tlmič výfuku pre tvoje auto

Stredný tlmič pre Top výrobcovia
- Stredný tlmič výfuku SKODA OCTAVIA
- Stredný tlmič výfuku VOLKSWAGEN GOLF
- Stredný tlmič BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Stredný tlmič výfuku SKODA FABIA
- Stredný tlmič výfuku AUDI A4
- Stredný tlmič BMW Rad 5
- AUDI A6
- Stredný tlmič výfuku FORD FOCUS
- Stredný tlmič výfuku OPEL ASTRA
- Stredný tlmič SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Stredný tlmič výfuku KIA CEE'D
- Stredný tlmič výfuku RENAULT MEGANE
- Stredný tlmič SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Stredný tlmič výfuku HYUNDAI i30
- Stredný tlmič výfuku HONDA CIVIC
- Stredný tlmič VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Stredný tlmič výfuku poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Stredný tlmič výfuku je komponent výfukového systému a je uložený vo výfukovom potrubí pred koncovým tlmičom. Používaním stredného tlmiča výfuku je auto tichšie.
Cesta zvuku
Nespoznáte hlučnosť motora, kým sa nepoškodia flexibilné výfukové rúrky. Hluk pri bežnom chode motora, aj pri malých motoroch, je príšerný. Aby nebola jazda autom skutočnou zvukovou drámou, v rámci redukcie hluku sa toho v aute vykonalo už veľmi veľa. V tomto ohľade pomôže hlavne tlmič výfuku alebo lacná a technická jednoduchá koncovka výfuku.
Hluk sa tvorí v spaľovaní palivovej zmesi v spaľovacej komore. Explózie tlačia piesty motora nadol do valca a to vytvára pohon auta. Spálený plyn je následne zatlačený do výfukového potrubia cez vývodný ventil. Ak by bol výfuk iba jednou priamou dutou rúrou, explózia by na konci rúry spôsobila veľký výbuch. Tento výbuch je vlastne stlačený vzduch. Cieľom tlmiča výfuku je disperzia a redukcia tohto zvuku.
Konštrukcia tlmiča výfuku
Technicky je tlmič veľmi jednoduchý modul: skladá sa z dvoch rúrok a prvku v tvare kovového boxu. Jedna rúrka vstupuje do boxu a druhá z nej ide von pod určitým uhlom, ktorým sa prekrývajú navzájom vo vnútri boxu. Výfukové plyny z motora môžu ľahko prúdiť rúrkami a zvuk sa posúva len smerom vpred. Do tlmiča vstupuje cez prívodnú rúrku, čím začne mierne vibrovať. Plyn sa dostane až do vývodnej rúrky, ale vytvorí len malý hluk. Čím viac takýchto tlmičov je uložených za sebou, tým je motor tichší.
Stredný tlmič výfuku ako opotrebiteľná súčiastka
Výfukový systém je veľmi namáhaný. Celý systém sa veľmi silno trasie, i keď jeho flexibilná rúrka je oddelená od motora a jeho vibrácií. Zasahuje sem aj tvorba hluku a pohyby auta. Rúrky sa tiež zahrievajú. Až 60% energie auta sa vypúšťa do okolia prostredníctvom teploty výfukových plynov. Technicky neexistuje iné riešenie. Keď je auto zaparkované, opäť trpí výfukový systém: chladnutím sa na ňom zbiera vlhkosť zo vzduchu a vo vnútri sa kondenzuje.
Výfukové potrubie je napádané hrdzou, a to hneď na dvoch frontoch: zvnútra a zvonka. Skôr či neskôr celý systém potrubia výfuku zhrdzavie. Tlmič s tenkými plechmi bude ovplyvnený skôr, než centrálna súčiastka s hrubými vrstvami. Konštrukcia výfuku jednoducho nedáva výrobcom inú možnosť: ak by chceli vytvoriť veľmi silný a robustný výfukový systém, prípustná by bola iba liata oceľ. Tento kov je silný a odolný, ale celý systém by stál možno až 1000 EUR. Preto sa výfukový systém buduje ako opotrebiteľný systém.
Životnosť stredného tlmiča výfuku
Životnosť stredného tlmiča veľmi závisí od štýlu jazdy. Ak auto používate v zime, hrdza sa môže prejaviť omnoho rýchlejšie, než v lete. Častá jazda na krátke vzdialenosti so stálymi zmenami teplôt (z tepla do studena) urýchľuje tvorbu hrdze. Priemerná životnosť tlmiča je asi 4-5 rokov. Poškodený stredný alebo koncový tlmič spoznáte hneď: auto bude stále viac hlučné.
Odporúčame vám okamžitú výmenu. Zváranie tlmiča sa často nevyplatí, pretože jeho vrstvy kovu sú príliš tenké. Platí to hlavne na súčiastky ovplyvnené koróziou. Nový stredný tlmič stojí asi 30 EUR a aj preto by zváranie nebolo vhodné ani v rámci šetrenia nákladov.