Tanier prużiny pre tvoje auto

Tanier prużiny pre Top výrobcovia
- Tanier prużiny SKODA OCTAVIA
- Tanier prużiny VOLKSWAGEN GOLF
- Tanier prużiny BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Tanier prużiny SKODA FABIA
- Tanier prużiny AUDI A4
- Tanier prużiny BMW Rad 5
- AUDI A6
- Tanier prużiny FORD FOCUS
- Tanier prużiny OPEL ASTRA
- Tanier prużiny SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Tanier prużiny KIA CEE'D
- Tanier prużiny RENAULT MEGANE
- Tanier prużiny SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Tanier prużiny HYUNDAI i30
- Tanier prużiny HONDA CIVIC
- Tanier prużiny VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Tanier prużiny poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Dodávanie podporného bodu špirálovým pružinám: podložka pružiny
Podložka pružiny je súčasťou vzpery pružiny. V závislosti konštrukcie tlmiacej jednotky má vzpera jednu alebo dve odnímateľné podložky pružiny. Zvyčajne sú zadné podložky, kde je tlmič nainštalovaný oddelene od pružiny, vybavené odnímateľnými podložkami pružiny. V predných tlmičoch, kde pružinová cievka obopína tlmič, je podložka pružiny prizváraná zospodu.
Konštrukcia pružín v autách
Pre stlmenie efektu na hrboľatých cestách sú bežné tieto tri konštrukcie:
- listové pružiny
- torzné pružiny
- špirálové pružiny
Listové pružiny sú najstaršou formou zavesenia. Ide o jednoduché zväzky kovových plechov, ktoré sú vstavané na nápravách. Používali sa už pri kočiaroch. V súčasnosti sa dajú listové pružiny nájsť iba – a veľmi zriedka – na zadných nápravách. Skutočné offroadové vozidlá, ako napríklad Jeep Wrangel alebo Range-Rover sú stále vybavené listovými pružinami. Okrem toho sa dajú nájsť aj na malých vanoch.
Torzné pružiny sa často inštalovali na zadnú nápravu francúzskych áut. Pozostávajú z oblej tyčinky, ktorá reaguje na krútenie (torziu). Torzné tyčinky sú veľmi trvanlivé, a tiež nenáročné na priestor. Ich výroba je však veľmi nákladná. Najčastejšie sa používajú v pásových vozidlách, ako napríklad v pásových rýpadlách alebo tankoch.
Špirálové pružiny sú závesným princípom, ktorý sa používa vo výrobe áut najčastejšie. Pozostávajú z hrubého, stočeného drôtu. Podložky pružiny sú podporným bodom pre obidva konce špirálovej pružiny.
Poruchy podložiek pružiny
Podložky pružiny sú obvykle veľmi trvanlivé. Dokonca aj keď špirálová pružina potrebuje výmenu, dajú sa použiť staré podložky. Podložka pružiny je pod vysokou tlakovou záťažou pružiny a musí byť schopná vydržať mierne výkyvy. Preto sú podložky pružiny veľmi pevné a vydržia celú životnosť auta. Stále je však možné, že sa na podložke pružiny vytvoria trhliny v dôsledku korózie alebo nadmernej záťaže.
Často sú podložky špirálových pružín vybavené dodatočnou vrstvou z hrubej gumy, ktorá môže časom skrehnúť alebo sa rozpustiť. Ak je opotrebenie pokročilé, auto môže mať problémy s udržaním na ceste.
Výmena podložiek pružiny
Pre výmenu podložky pružiny špirálovej pružiny je potrebné demontovať pružinu. V závislosti od pozície pružiny je potrebný stlačovač pružín. To platí najmä pre závesné jednotky prednej nápravy. Za žiadnych okolností nie je dovolené stláčať pružinu inými nástrojmi, ako je predpísaný stlačovač. Náhle vystrelená pružina môže spôsobiť smrteľné zranenie.
V mnohých autách je možné odstrániť špirálovú pružinu zadnej nápravy hneď po nadvihnutí auta a demontáži tlmiča. Zvyčajne sú podložky pružiny namontované voľne a vypadnú.
Pri príležitosti výmeny podložky pružiny by ste mali skontrolovať:
- hrúbku brzdových kotúčov
- koróziu brzdových potrubí
- tesnosť tlmiča
- hrdzu a trhliny na špirálovej pružine
- anomálie na otočných čapoch kolies a na manžetách homokinetických kĺbov
Najmä v starších vozidlách by sa mala každá príležitosť využiť na dôkladnú kontrolu všetkých dôležitých súčastí auta. Demontovaná vzpera je skvelou príležitosťou.
Kvalita v detailoch
Podložka špirálovej pružiny je malý, ale veľmi zaťažený autodiel. Podradná kvalita náhradného dielu môže viesť k rýchlo opotrebeniu, ktoré tiež vplýva na ostatné diely: pokazené podložky pružiny spôsobia pokrivenie špirálovej pružiny, ktorá už viac nebude mať optimálny tlakový bod. Tá sa časom tiež opotrebuje.
Navyše budú tlmiče, aj celá geometria náprav trpieť silami, ktoré nebudú správne prenášané. Preto je nevyhnutný výber najlepšej možnej kvality tohto jednoduchého autodielu. V našom online obchode ponúkame výhradne OEM kvalitu. Vďaka tomu budete vždy na bezpečnej strane s autom, ktoré je bezpečné pre jazdu v cestnej premávke.
Podložky pružiny od značkových výrobcov, ako napríklad FEBI BILSTEIN alebo MAPCO, sú nesmierne lacné a preto nie je dôvod spoliehať sa na podradnú kvalitu. Ceny značkových produktov začínajú na približne 6. eurách. Komplexnejšie diely s gumenými ložiskami a plastovou krytkou môžu stáť až 25 eur. Pre takto dôležitý a zaťažovaný diel je táto cena primeraná.