Valivé lożisko ulożenia tlmiča pre tvoje auto
Valivé lożisko ulożenia tlmiča pre Top výrobcovia
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča SKODA OCTAVIA
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča VOLKSWAGEN GOLF
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča VOLKSWAGEN PASSAT
- BMW Rad 3
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča BMW Rad 5
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča AUDI A6
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča SKODA FABIA
- AUDI A4
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča FORD FOCUS
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča SKODA SUPERB
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča OPEL ASTRA
- FORD MONDEO
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča RENAULT MEGANE
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča MERCEDES-BENZ Trieda E
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča HONDA CIVIC
- KIA CEE'D
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča SEAT LEON
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča MERCEDES-BENZ Trieda C
- Valivé lożisko ulożenia tlmiča JEEP GRAND CHEROKEE
- MAZDA 6
Valivé lożisko ulożenia tlmiča poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Žiadne škrípavé zvuky pri zatáčaní: Valivé ložisko v uložení pružiacej vzpery
Uloženie pružiacej vzpery je konštrukciou, ktorá spája vzperu nápravy s karosériou. Tlmiaci komponent vzpery je pripevnený zvnútra na nárazník jednoduchou skrutkou. Jeho špirálová pružina tlačí na plech bez pevného spojenia. Pri jazde cez zákrutu sa celá pružina otočí. Aby sa predišlo obrusovaniu pružiny o plech, do uloženia pružiacej vzpery je vstavané valivé ložisko. To zaručuje požadovaný flexibilný pohyb špirálovej pružiny v radiálnom smere.
Valivé ložisko alebo guľôčkové ložisko?
Valivé ložisko je schopné pohlcovať vlnové sily, vytvárané v rovnakom smere. To je prípadom špirálovej pružiny vzpery nápravy. Ložisko zabraňuje tlačeniu pružiny na plech. Zároveň umožňuje točenie pružiny. Ložisko sa skladá z dvoch krúžkov ložiska. V jeho strede sú umiestnené guľôčky alebo valce. Do výrobného procesu bolo pridané aj samomazanie ložiska.
Poruchy uloženia pružiacej vzpery
Ako všetky ložiská, časom sa opotrebuje aj uloženie pružiacej vzpery. Vôľa medzi krúžkami ložiska ustavične narastá. To spôsobuje klikavý zvuk počas jazdy a dá sa cítiť počas riadenia. Mierny odpor pri zatáčaní je indikátorom problémov s uložením pružiacej vzpery. Je však veľmi nepravdepodobné, že uloženie pružiacej vzpery sa pokazí skôr ako tlmič. Zvyčajne sa uloženia vymieňajú zároveň s tlmičmi. Tým sa zabraňuje nepríjemným prekvapeniam počas jazdy.
Opatrne pri oprave vzpery
Montáž vzpery nápravy musí vydržať veľkú záťaž, aby zabezpečila optimálne fungovanie počas jazdy. Preto je veľmi dôležité pristupovať k oprave iba so správnymi nástrojmi a znalosťami. Pre demontáž vzpery nápravy je potrebné stlačiť pružinu. Dostupné sú lacné riešenia. Tieto nástroje, takzvané stlačovače pružín, sa skladajú z dlhej kotevnej skrutky z dvomi sponkami. Tie sa pripevnia k pružine. Otočením skrutky sa sponky spoja a stlačia pružinu. Je vždy dôležité stlačiť pružinu na obidvoch stranách.
Je prísne zakázané stláčať pružinu s nevhodnými nástrojmi: upevňovacie remene sú nielen nevhodné, ale ich použitie v tejto oblasti je veľmi nebezpečné! Nekontrolovateľné vystrelenie pružiny zo vzpery nápravy môže spôsobiť závažné, dokonca smrteľné poranenia!
Kvalita sa vyplatí
Valivé ložisko v uložení pružiacej vzpery je pod neustálou záťažou. Musí byť schopné vystáť neustály tlak v tonách a zároveň bezchybne umožňovať točiace pohyby. Obzvlášť zaťažujúce pre uloženie pružiacej vzpery sú typické menlivé podmienky počas jazdy cez hrboľaté cesty. Preto sa na týchto dielov vôbec neopatrí šetriť – práve naopak. Každé euro navyše investované do uloženia pružiacej vzpery sa vráti dlhšou životnosťou. Životnosť uloženia pružiacej vzpery silno závisí od jazdnej kvality a povrchu, na ktorom auto jazdí. Tlmiče a uloženia sa zväčša opotrebujú zároveň, preto sa vždy oplatí vymieňať ich naraz.
Vymeniť iba ložiská?
V princípe individuálna výmena ložísk pružiacej vzpery nedáva zmysel. Hoci to stojí trochu viac, v prípade opotrebenia by sa mala vymieňať celá jednotka uloženia pružiacej vzpery. Na plastovom kryte uloženia pružiacej vzpery môžu vzniknúť trhliny. Najdrahším komponentom výmeny je investovaný čas. Preto je kompletná výmena všetkých typických opotrebovávaných dielov vždy najbezpečnejším a najudržateľnejším spôsobom pre obnovenie jeho funkcie. Okrem pružín to zahŕňa všetky časti, aj skrutky spájajúce vzperu nápravy s čapom kolesa. Starnutie môže spôsobiť zlomeniny, čím sa vzpera náhle odtrhne. Tomu sa dá tiež predísť, ak sa celá jednotka odborne vymení.
OEM kvalita v obchode
V našom obchode nájdete všetky diely potrebné na opravu zavesenia. Ponúkame OEM kvalitu, ktorá zaručuje maximálnu bezpečnosť Vašich nových uložení pružiacej vzpery.