Relé żeraviaceho systému pre tvoje auto

Relé žhavenia pre Top výrobcovia
- Relé żeraviaceho systému SKODA OCTAVIA
- Relé żeraviaceho systému VOLKSWAGEN GOLF
- Relé žhavenia BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Relé żeraviaceho systému SKODA FABIA
- Relé żeraviaceho systému AUDI A4
- Relé žhavenia BMW Rad 5
- AUDI A6
- Relé żeraviaceho systému FORD FOCUS
- Relé żeraviaceho systému OPEL ASTRA
- Relé žhavenia SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Relé żeraviaceho systému KIA CEE'D
- Relé żeraviaceho systému RENAULT MEGANE
- Relé žhavenia SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Relé żeraviaceho systému HYUNDAI i30
- Relé żeraviaceho systému HONDA CIVIC
- Relé žhavenia VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Relé żeraviaceho systému poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Štartovanie dieselového motora pomocou žeraviacej sviečky
Žeraviace sviečky sú nevyhnutné pre studený štart dieselového motora. Poskytujú predhrievanie spaľovacej komory a aktivujú proces zapaľovania dieselového motora. Pre správne fungovanie žeraviacich sviečok je potrebná samostatná riadiaca jednotka.
Rozdiel medzi dieselovým a benzínovým motorom
Dôležitým rozdielom medzi benzínovým a dieselovým motorom je ich zapaľovanie. Zatiaľ čo v benzínovom motore vyžaduje každý proces samostatné zapaľovanie, dieselové motory sú takzvané samozápalné. Dieselové motory vyžadujú vyšší prevádzkový tlak ako benzínové motory. V samozápalnom motore je bežný tlak 180 barov, zatiaľ čo v benzínových motoroch dosahuje iba 75 barov.
Tento vysoký vnútorný tlak sa objavuje iba v ideálnych podmienkach: motor musí byť dostatočné zahriaty a všetky kovové časti sa musia rozpínať tak, ako sa predpokladalo, aby bol systém dieselového motora dostatočné utesnený a zvládol tento vysoký vnútorný tlak. Okrem toho má dieselový motor nízku teplotu spaľovania, vďaka jeho stupňu efektívnosti. Potrebuje viac času na zohriatie. Najmä v chladnom období sú žeraviace sviečky nevyhnutné pre fungovanie dieselového motora.
Úloha žeraviacich sviečok
Žeraviace sviečky sa vyrábajú v tvare žiaruvzdornej kovovej tyčky. Často sa používa karbonizované železo. Táto tyčka je vystavená vysokému napätiu, čím sa rozžeraví. Vstrekovaná nafta je zapaľovaná žeraviacou sviečkou bez toho, aby dosiahla samočinné vznietenie. Keď je motor dostatočné zohriaty, žeraviaca sviečka sa sama vypne a nafta prúdi samostatne. Automatický proces žeravenia je ovládaný riadiacou jednotkou doby žeravenia.
Úloha riadiacej jednotky doby žeravenia
V ranom veku dieselovej technológie sa vykonávalo ovládanie žeraviacej sviečky pomocou jednoduchých bimetalových spínačov. Boli veľmi nepresné a rýchlo sa opotrebovali. Pre účely presnej kontroly doby predhrievania sa v súčasnosti používa profesionálna riadiaca jednotka doby žeravenia. Ovláda napätie, maximálnu teplotu, dobu predhrievania a účinnú dobu dosvitu. Okrem kontrolných funkcií má riadiaca jednotka aj meraciu úlohu. Ak riadiaca jednotka doby žeravenia deteguje odchýlku od skutočnej hodnoty, dokáže reagovať na hroziacu poruchu žeraviacej sviečky a odovzdať ju do chybovej pamäte.
Poruchy automatického predhrievača
Riadiaca jednotka doby žeravenia je elektronická súčiastka, ktorá je citlivá na vlhkosť. Zvyčajne sa poruchy posielajú do riadiacej jednotky motora a pridá sa im zodpovedajúci chybový kód. Najbežnejším príznakom nefunkčnej riadiacej jednotky je nenaštartovanie auta. Vo väčšine prípadov je poškodená iba poistka. Vysoké prúdy pri štartovaní musia byť zabezpečené, aby sa zabránilo horeniu káblov.
Ak sa automatický predhrievač v dôsledku vysokého veku stane krehkým, je nutné ho vymeniť. Výmena je veľmi jednoduchá. Ide o jednoduchý zásuvný modul, ktorý sa dá ľahko odstrániť a vymeniť za nový. Spolu s riadiacou jednotkou sa odporúčajú vymeniť aj žeraviace sviečky. Iba tak zabezpečíte nový stav celého systému predhrievania dieselového motora.
Kúpa riadiacej jednotky doby žeravenia
Hoci ide o technicky komplexné zariadenia s dôležitou úlohou, riadiaca jednotka doby žeravenia je až prekvapujúco lacná. Ceny začínajú, v závislosti od výrobcu a vozidla, na približne 50 eurách. Napriek jednoduchej výmene vyžaduje mnoho vozidiel návštevu servisu: chybovú pamäť je potrebné vymazať a nastaviť na nové automatické predhrievanie. To je však otázkou niekoľkých minút. Porucha riadiacej jednotky žeravenia zvyčajne predstavuje zvládnuteľnú úlohu, ktorá sa dá realizovať so základnými mechanickými zručnosťami.