00#
45-9675

Relé żeraviaceho systému pre tvoje auto

Vyberte svoje vozidlo
Vyhľadávať
Relé żeraviaceho systému Najboljše kakovost je edinstven izdelek

Relé żeraviaceho systému od špičkových výrobcov

  • FEBI BILSTEIN Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • VALEO Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • TOPRAN Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • SWAG Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • METZGER Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • JP GROUP Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • HELLA Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • MAHLE ORIGINAL Relé żeraviaceho systému skúsenosti
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu MEAT & DORIA Relé żeraviaceho systému
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu VEMO Relé żeraviaceho systému
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu BLUE PRINT Relé żeraviaceho systému
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu SASIC Relé żeraviaceho systému
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu BUGIAD Relé żeraviaceho systému
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu BOGAP Relé żeraviaceho systému
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu PREXAparts Relé żeraviaceho systému
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu NTY Relé żeraviaceho systému
  • AIC
  • STORM QUALITY PARTS
  • Oyodo
  • YSPARTS

Relé żeraviaceho systému poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu

Štartovanie dieselového motora pomocou žeraviacej sviečky

Žeraviace sviečky sú nevyhnutné pre studený štart dieselového motora. Poskytujú predhrievanie spaľovacej komory a aktivujú proces zapaľovania dieselového motora. Pre správne fungovanie žeraviacich sviečok je potrebná samostatná riadiaca jednotka.

Rozdiel medzi dieselovým a benzínovým motorom

Dôležitým rozdielom medzi benzínovým a dieselovým motorom je ich zapaľovanie. Zatiaľ čo v benzínovom motore vyžaduje každý proces samostatné zapaľovanie, dieselové motory sú takzvané samozápalné. Dieselové motory vyžadujú vyšší prevádzkový tlak ako benzínové motory. V samozápalnom motore je bežný tlak 180 barov, zatiaľ čo v benzínových motoroch dosahuje iba 75 barov.
Tento vysoký vnútorný tlak sa objavuje iba v ideálnych podmienkach: motor musí byť dostatočné zahriaty a všetky kovové časti sa musia rozpínať tak, ako sa predpokladalo, aby bol systém dieselového motora dostatočné utesnený a zvládol tento vysoký vnútorný tlak. Okrem toho má dieselový motor nízku teplotu spaľovania, vďaka jeho stupňu efektívnosti. Potrebuje viac času na zohriatie. Najmä v chladnom období sú žeraviace sviečky nevyhnutné pre fungovanie dieselového motora.

Úloha žeraviacich sviečok

Žeraviace sviečky sa vyrábajú v tvare žiaruvzdornej kovovej tyčky. Často sa používa karbonizované železo. Táto tyčka je vystavená vysokému napätiu, čím sa rozžeraví. Vstrekovaná nafta je zapaľovaná žeraviacou sviečkou bez toho, aby dosiahla samočinné vznietenie. Keď je motor dostatočné zohriaty, žeraviaca sviečka sa sama vypne a nafta prúdi samostatne. Automatický proces žeravenia je ovládaný riadiacou jednotkou doby žeravenia.

Úloha riadiacej jednotky doby žeravenia

V ranom veku dieselovej technológie sa vykonávalo ovládanie žeraviacej sviečky pomocou jednoduchých bimetalových spínačov. Boli veľmi nepresné a rýchlo sa opotrebovali. Pre účely presnej kontroly doby predhrievania sa v súčasnosti používa profesionálna riadiaca jednotka doby žeravenia. Ovláda napätie, maximálnu teplotu, dobu predhrievania a účinnú dobu dosvitu. Okrem kontrolných funkcií má riadiaca jednotka aj meraciu úlohu. Ak riadiaca jednotka doby žeravenia deteguje odchýlku od skutočnej hodnoty, dokáže reagovať na hroziacu poruchu žeraviacej sviečky a odovzdať ju do chybovej pamäte.

Poruchy automatického predhrievača

Riadiaca jednotka doby žeravenia je elektronická súčiastka, ktorá je citlivá na vlhkosť. Zvyčajne sa poruchy posielajú do riadiacej jednotky motora a pridá sa im zodpovedajúci chybový kód. Najbežnejším príznakom nefunkčnej riadiacej jednotky je nenaštartovanie auta. Vo väčšine prípadov je poškodená iba poistka. Vysoké prúdy pri štartovaní musia byť zabezpečené, aby sa zabránilo horeniu káblov.
Ak sa automatický predhrievač v dôsledku vysokého veku stane krehkým, je nutné ho vymeniť. Výmena je veľmi jednoduchá. Ide o jednoduchý zásuvný modul, ktorý sa dá ľahko odstrániť a vymeniť za nový. Spolu s riadiacou jednotkou sa odporúčajú vymeniť aj žeraviace sviečky. Iba tak zabezpečíte nový stav celého systému predhrievania dieselového motora.

Kúpa riadiacej jednotky doby žeravenia

Hoci ide o technicky komplexné zariadenia s dôležitou úlohou, riadiaca jednotka doby žeravenia je až prekvapujúco lacná. Ceny začínajú, v závislosti od výrobcu a vozidla, na približne 50 eurách. Napriek jednoduchej výmene vyžaduje mnoho vozidiel návštevu servisu: chybovú pamäť je potrebné vymazať a nastaviť na nové automatické predhrievanie. To je však otázkou niekoľkých minút. Porucha riadiacej jednotky žeravenia zvyčajne predstavuje zvládnuteľnú úlohu, ktorá sa dá realizovať so základnými mechanickými zručnosťami.


Navrhované produkty:
Riadiaca jednotka času...
Relé žhavenia HERTH+BUSS ELPARTS 75614318
  • Nominálne napätie [V]: 12
  • pre OE-číslo: 5981 40 Cit/Peug
  • Počet násuvných kontaktov: 8
  • Materiál krytu: Plast
  • Stav:  úplne nový
75614318 HERTH+BUSS ELPARTS Relé žhavenia auto cena
HERTH+BUSS ELPARTS | 7...
52,05 €
Stav:  úplne nový
Relé żeraviaceho systému
Relé żeraviaceho systému HITACHI 2502196
  • Rozdeľovač zapaľovania/palec: 2502297
  • Stav:  úplne nový
2502196 HITACHI Relé żeraviaceho systému auto cena
HITACHI | 2502196
83,53 €
Stav:  úplne nový
Riadiaca jednotka času...
Relé žhavenia BOSCH 0 986 332 001
  • Veľkosż prúdu [A]: 70
  • Napätie [V]: 12
  • Počet násuvných kontaktov: 4
  • Funkcia relé: Pracovný kontakt
  • Typ ochrany (IP-Kód): IP20
  • teplotný rozsah od [°C]: -40
  • Teplotný rozsah do [°C]: 85
  • Odpor [Ohm]: 63
  • Dĺžka [mm]: 28
  • Šírka [mm]: 28
  • Výška [mm]: 40
  • Funkčnosż prepínača: ON/OFF vypinac
  • Typ veka: Teleso s plastovym krytom
  • Farba veka: čierna
  • Stav:  úplne nový
0 986 332 001 BOSCH Relé žhavenia auto cena
BOSCH | 0 986 332 001
15,02 €
Stav:  úplne nový
Riadiaca jednotka času...
Relé żeraviaceho systému BOSCH 0 281 003 083
0 281 003 083 BOSCH Relé żeraviaceho systému auto cena
BOSCH | 0 281 003 083
44,12 €
Stav:  úplne nový
Relé żeraviaceho systému
Relé žhavenia HITACHI 132197
  • Rozdeľovač zapaľovania/palec: 132297
  • Stav:  úplne nový
132197 HITACHI Relé žhavenia auto cena
HITACHI | 132197
94,11 €
Stav:  úplne nový
Relé żeraviaceho systému
Relé żeraviaceho systému HITACHI 132183
  • Napätie [V]: 12
  • Obmedzenie výrobcu: Cartier
  • Stav:  úplne nový
132183 HITACHI Relé żeraviaceho systému auto cena
HITACHI | 132183
37,58 €
Stav:  úplne nový
Relé żeraviaceho systému
Relé žhavenia HITACHI 2502183
  • Napätie [V]: 12
  • Obmedzenie výrobcu: Cartier
  • Stav:  úplne nový
2502183 HITACHI Relé žhavenia auto cena
HITACHI | 2502183
38,24 €
Stav:  úplne nový
Riadiaca jednotka času...
Relé żeraviaceho systému RIDEX 699C0003
  • Napätie [V]: 12
  • Prevedenie žeraviacej sviečky: Kovová žeraviaca sviečka
  • Počet valcov: 6
  • Stav:  úplne nový
699C0003 RIDEX Relé żeraviaceho systému auto cena
RIDEX | 699C0003
95,26 €
Stav:  úplne nový
Relé żeraviaceho systému
Relé žhavenia HITACHI 2502197
  • Rozdeľovač zapaľovania/palec: 2502297
  • Stav:  úplne nový
2502197 HITACHI Relé žhavenia auto cena
HITACHI | 2502197
96,75 €
Stav:  úplne nový
Relé żeraviaceho systému
Relé żeraviaceho systému HITACHI 2502121
  • Prevádzkové napätie [V]: 12
  • Stav:  úplne nový
2502121 HITACHI Relé żeraviaceho systému auto cena
HITACHI | 2502121
61,41 €
Stav:  úplne nový
Riadiaca jednotka času...
Relé žhavenia BERU GSE140
  • Počet valcov: 4
  • Napätie [V]: 12
  • Stav:  úplne nový
GSE140 BERU Relé žhavenia auto cena
BERU | GSE140
80,88 €
Stav:  úplne nový
Riadiaca jednotka času...
Relé żeraviaceho systému BERU GSE114
  • Počet valcov: 6
  • Napätie [V]: 12
  • Prevedenie žeraviacej sviečky: Kovová žeraviaca sviečka
  • Stav:  úplne nový
GSE114 BERU Relé żeraviaceho systému auto cena
BERU | GSE114
119,67 €
Stav:  úplne nový