Rozdeľovač zapaľovania pre tvoje auto

Rozdeľovač zapaľovania pre Top výrobcovia
- Rozdeľovač zapaľovania SKODA OCTAVIA
- Rozdeľovač zapaľovania VOLKSWAGEN GOLF
- Rozdeľovač zapaľovania BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Rozdeľovač zapaľovania SKODA FABIA
- Rozdeľovač zapaľovania AUDI A4
- Rozdeľovač zapaľovania BMW Rad 5
- AUDI A6
- Rozdeľovač zapaľovania FORD FOCUS
- Rozdeľovač zapaľovania OPEL ASTRA
- Rozdeľovač zapaľovania SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Rozdeľovač zapaľovania KIA CEE'D
- Rozdeľovač zapaľovania RENAULT MEGANE
- Rozdeľovač zapaľovania SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Rozdeľovač zapaľovania HYUNDAI i30
- Rozdeľovač zapaľovania HONDA CIVIC
- Rozdeľovač zapaľovania VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Iné náhradné diely Zapaľovanie
Rozdeľovač zapaľovania poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Distribútor je príslušenstvo motora slúžiace na riadenie zapaľovacieho procesu zážihového motora. Distribútor zabezpečuje korekciu predstihu zážihu v závislosti od otáčok a zaťaženia motora mechanickými prvkami. S nástupom elektronickej regulácie motorov zážihové motory distribútor buď vôbec neobsahujú (je nahradený viacerými zapaľovacími modulmi), alebo obsahujú zjednodušený variant distribútora bez riadiacich prvkov.
Primárnou úlohou distribútora je distribuovať elektrický impulz, ktorý vzniká v zapaľovacej cievke. Preto má distribútor v hornej časti – veku, niekoľko kontaktov. V strede veka distribútora sa nachádza kontakt spojený so zapaľovacou cievkou, po obvode veka je symetricky rozdelených niekoľko ďalších kontaktov. Počet kontaktov je určený počtom valcov. Pre štvorvalcový motor je počet obvodových kontaktov 4. Vo vnútri distribútora sa nachádza otáčavý kontakt (palec), ktorý striedavo prepája stredový kontakt s jedným z obvodových kontaktov. Palec distribútora rotuje rovnakou rýchlosťou, ako vačkový hriadeľ, preto je obvykle distribútor mechanicky spojený s vačkovým hriadeľom prostredníctvom ozubeného súkolia alebo je namontovaný priamo na vačkovom hriadeli.
U starších motorov, ktoré neobsahujú elektronické riadenie zapaľovania sa distribútor stará aj o určovanie času preskoku iskry. Na hriadeli je vačka s počtom vrcholov rovným počtu valcov. Vačka rozpája elektrický kontakt, čo spôsobuje vytvorenie elektrického impulzu v zapaľovacej cievke. Pri novších bezkontaktných zapaľovacích systémoch sú vačka a kontakt nahradené optozávorou a elektronickým zapaľovacím modulom, ktorý generuje iskru.
Pokiaľ distribútor zapaľovania vykazuje chyby alebo celkové zlyhanie, je potrebné nahradiť nielen túto súčiastku, ale pravdepodobne i ložiská tohto systému. Následne je potrebné skontrolovať i kontaktné plochy, ktoré môžu byť opotrebované alebo zastarané. Výmene sa nevyhne ani tesnenie. Výmena sa vykonáva s rôznymi skrutkovačmi, ktoré by mali byť prítomné v každej domácnosti. Tieto autodiely je možné objednať lacno v našom internetovom obchode. Máme pre vás i zrkadlá, tlmiče, plynové pružiny a mnoho iných dielov.
Navrhované produkty: