Sada zapaľovacích káblov pre tvoje auto

Zapaľovacie káble pre Top výrobcovia
- Sada zapaľovacích káblov SKODA OCTAVIA
- Sada zapaľovacích káblov VOLKSWAGEN GOLF
- Zapaľovacie káble BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Sada zapaľovacích káblov SKODA FABIA
- Sada zapaľovacích káblov AUDI A4
- Zapaľovacie káble BMW Rad 5
- AUDI A6
- Sada zapaľovacích káblov FORD FOCUS
- Sada zapaľovacích káblov OPEL ASTRA
- Zapaľovacie káble SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Sada zapaľovacích káblov KIA CEE'D
- Sada zapaľovacích káblov RENAULT MEGANE
- Zapaľovacie káble SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Sada zapaľovacích káblov HYUNDAI i30
- Sada zapaľovacích káblov HONDA CIVIC
- Zapaľovacie káble VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Sada zapaľovacích káblov poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Prenos vysokého napätia do spaľovacej komory pomocou kábla zapaľovania
Kábel zapaľovania spája rozdeľovač a sviečku zapaľovania, čím sa prenáša napätie k sviečke zapaľovania a premieňa sa na silnú iskru. Táto iskra spôsobí explóziu palivovej zmesi, vďaka čomu funguje motor.
Konštrukcia kábla zapaľovania
Kábel zapaľovania je hrubý a flexibilný medený kábel s hrubou gumovou obrubou. Táto hrubá gumová vrstva je potrebná, pretože cez kábel prechádza napätie 10 000 voltov. Bez izolácie by napätie uniklo mimo kábla a predčasne by sa uzatvoril okruh. Do sviečky zapaľovania by sa nedostalo žiadne napätie a motor by teda nebežal. Na svojich koncoch je kábel zapaľovania vybavený zástrčkami hodiacimi sa pre systém zapaľovania auta. Nie sú zafixované skrutkami a je možné ich jednoducho vytiahnuť.
Opotrebenie kábla zapaľovania
Kábel zapaľovania má veľmi dlhú životnosť. Avšak gumové obloženie časom skrehne a vytvoria sa na ňom póry, kvôli čomu skoro zlyhá. Poškodenie izolácie obruby sa objavuje vplyvom vonkajších síl, ktoré robia kábel nevhodným pre ďalšie používanie. Pravidelným príkladom tohto druhu poškodenia kábla zapaľovania je prehryzenie kábla lasicou.
Krehká guma je indikáciou starého kábla zapaľovania. Pre kontrolu ohnite kábel v niekoľkých miestach. Ak uvidíte malé otvory, kábel je starý. Prehryznutie kábla lasicou je viditeľné odtlačkom dvoch zubov. V tomto prípade má kábel jedno alebo viacero poškodených miest v jednej oblasti.
Identifikácia poškodeného kábla zapaľovania
Poškodenie rozdeľovača zapaľovania uvidíte prostredníctvom zadrhávania motora alebo jeho nízkeho výkonu. Auto nebude viac dobre zrýchľovať, pretože jeden z valcov nebude fungovať správne.
Analýza poškodenia je náročná hlavne pri prehryzení kábla hlodavcami. Jednou možnosťou je naštartovanie motora v tme s otvorenou kapotou. Poškodený kábel zapaľovania sa ukáže modrými zábleskami na bokoch a smerujúcimi k motoru. Káble v bežiacom motore nikdy nechytajte! Výsledkom je veľmi silný a nepríjemný šok. V najhoršom prípade môžete riskovať vznik požiaru v motore, ak budete dlho jazdiť s poškodeným káblom zapaľovania. Našťastie je oprava systému zapaľovania jedna z menej náročných opráv.
Oprava systému zapaľovania
Kábel zapaľovania je jedna z najľahšie vymeniteľných súčiastok. Jednoducho ho na oboch koncoch odpojíte a vložíte nový kábel. Nepotrebujete žiadne nástroje. Káble zapaľovania sa ale musia vymeniť ako kompletný set. Ak bolo poškodenie výsledkom prehryznutia hlodavcom, je to výborná príležitosť na inštaláciu ochrany proti hlodavcom. Je to riešenie priateľské k zvieratám, no zabráni sa tým poškodeniu od hlodavcov – napríklad ultrazvukové systémy.
Keď sú káble staré, je potrebné skontrolovať celé zapaľovanie. Krytky rozdeľovača, sviečky zapaľovania a cievky zapaľovania nie sú drahé diely a môžete ich vymeniť sami. Dobre udržiavané zapaľovanie zabezpečí tichú a bezpečnú jazdu, a prispeje aj k šetreniu paliva.
Kvalita kábla zapaľovania
Kábel zapaľovania je jednoduchá súčiastka. Mala by mať kvalitnú konštrukciu, inak nebude schopná odolať vysokému napätiu. Preto pri nákupe káblov zapaľovania prichádzajú do úvahy len kvalitné značkové produkty. Cena za kvalitný kábel zapaľovania od Bosch alebo ATE je primeraná. Zaručíte si tak maximálnu bezpečnosť a vždy funkčné zapaľovanie.