Chladič motorového oleja pre tvoje auto

Chladič motorového oleja pre Top výrobcovia
- Chladič motorového oleja SKODA OCTAVIA
- Chladič motorového oleja VOLKSWAGEN GOLF
- Chladič motorového oleja BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Chladič motorového oleja SKODA FABIA
- Chladič motorového oleja AUDI A4
- Chladič motorového oleja BMW Rad 5
- AUDI A6
- Chladič motorového oleja FORD FOCUS
- Chladič motorového oleja OPEL ASTRA
- Chladič motorového oleja SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Chladič motorového oleja KIA CEE'D
- Chladič motorového oleja RENAULT MEGANE
- Chladič motorového oleja SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Chladič motorového oleja HYUNDAI i30
- Chladič motorového oleja HONDA CIVIC
- Chladič motorového oleja VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Iné náhradné diely Kúrenie /chladenie
Chladič motorového oleja poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Chladič oleja je tepelný výmenník, ktorý je súčasťou kvapalinového chladiaceho systému u spaľovacích motorov s vnútorným spaľovaním, chladenia kompresorov a rôznych chladiacich systémov a zariadení.
Účelom chladiča oleja je čo najefektívnejšie ochladzovanie motorového oleja, ktorý sa potom vracia do bloku motora, kde sa zahreje a vracia sa späť do chladiča. Chladiče sú vyrábané z materiálov, ktoré dobre vedú teplo, najčastejšie z hliníka a medi. Chladeným médiom je zvyčajne voda s nemrznúcou zmesou či olej.
Chladič sa skladá z trubiek, v ktorých prúdi chladená kvapalina, a hliníkových lamiel, ktoré zvyšujú plochu pre odvod tepla. Pre zabezpečenie cirkulácie média cez chladič sa spravidla používa čerpadlo, jedná sa teda o nútený obeh chladeného média. Niekedy sa pre zvýšenie účinnosti chladiča používa ventilátor, ktorý skrz chladič ženie vzduch; použitie ventilátora je nevyhnutné v prípade, keď chýba prirodzené prúdenie vzduchu, napríklad u stojaceho vozidla či stabilných motorov.
Pri automobiloch a ďalších zariadení so spaľovacím motorom, napr. v lokomotívach, v motocykloch a ostatných podobných prípadoch sa používa chladič oleja na chladenie motorového oleja, ktorý udržuje stálu pracovnú teplotu motora. Rovnaké chladiče sa používajú aj na chladenie oleja u pretekárskych vozidiel.
Podobne konštruované chladiče sa používajú aj ako medzichladiče stlačeného vzduchu, preto môže byť v jednom motore inštalovaných aj niekoľko druhov podobných chladičov. Olej sa používa v motore pre mazanie a chladenie. Keďže sú dnes motory stále silnejšie, je potrebné zabezpečiť vhodnú prevádzkovú teplotu všetkých kvapalín, vrátane oleja. Práve toto má na starosti chladič. Trhliny v chladiči sú vzácne, avšak môžu vyskytnúť vplyvom dopadajúcich kamienkov a následne spôsobiť koróziu. Diely, ktoré majú byť nahradené sú vždy k dispozícii v našom online obchode, rovnako ako remenice, bočné dvere, tlmiče, guľové čapy, alebo akékoľvek iné náhradné diely.
Účelom chladiča oleja je čo najefektívnejšie ochladzovanie motorového oleja, ktorý sa potom vracia do bloku motora, kde sa zahreje a vracia sa späť do chladiča. Chladiče sú vyrábané z materiálov, ktoré dobre vedú teplo, najčastejšie z hliníka a medi. Chladeným médiom je zvyčajne voda s nemrznúcou zmesou či olej.
Chladič sa skladá z trubiek, v ktorých prúdi chladená kvapalina, a hliníkových lamiel, ktoré zvyšujú plochu pre odvod tepla. Pre zabezpečenie cirkulácie média cez chladič sa spravidla používa čerpadlo, jedná sa teda o nútený obeh chladeného média. Niekedy sa pre zvýšenie účinnosti chladiča používa ventilátor, ktorý skrz chladič ženie vzduch; použitie ventilátora je nevyhnutné v prípade, keď chýba prirodzené prúdenie vzduchu, napríklad u stojaceho vozidla či stabilných motorov.
Pri automobiloch a ďalších zariadení so spaľovacím motorom, napr. v lokomotívach, v motocykloch a ostatných podobných prípadoch sa používa chladič oleja na chladenie motorového oleja, ktorý udržuje stálu pracovnú teplotu motora. Rovnaké chladiče sa používajú aj na chladenie oleja u pretekárskych vozidiel.
Podobne konštruované chladiče sa používajú aj ako medzichladiče stlačeného vzduchu, preto môže byť v jednom motore inštalovaných aj niekoľko druhov podobných chladičov. Olej sa používa v motore pre mazanie a chladenie. Keďže sú dnes motory stále silnejšie, je potrebné zabezpečiť vhodnú prevádzkovú teplotu všetkých kvapalín, vrátane oleja. Práve toto má na starosti chladič. Trhliny v chladiči sú vzácne, avšak môžu vyskytnúť vplyvom dopadajúcich kamienkov a následne spôsobiť koróziu. Diely, ktoré majú byť nahradené sú vždy k dispozícii v našom online obchode, rovnako ako remenice, bočné dvere, tlmiče, guľové čapy, alebo akékoľvek iné náhradné diely.
Navrhované produkty: