Termostat chladenia pre tvoje auto

Termostat chladenia pre Top výrobcovia
- Termostat chladenia SKODA OCTAVIA
- Termostat chladenia VOLKSWAGEN GOLF
- Termostat chladenia BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Termostat chladenia SKODA FABIA
- Termostat chladenia AUDI A4
- Termostat chladenia BMW Rad 5
- AUDI A6
- Termostat chladenia FORD FOCUS
- Termostat chladenia OPEL ASTRA
- Termostat chladenia SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Termostat chladenia KIA CEE'D
- Termostat chladenia RENAULT MEGANE
- Termostat chladenia SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Termostat chladenia HYUNDAI i30
- Termostat chladenia HONDA CIVIC
- Termostat chladenia VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Termostat chladenia poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Chladenie pod kontrolou s termostatom
Termostat je malý komponent, ktorý automaticky reguluje chladiaci systém. Funkčný termostat udržuje teplotu motora na stálej úrovni. Poškodenie termostatu má za následok rýchle opotrebenie motora.
Konštrukcia termostatu
Termostat je ventil, ktorý oddeľuje dva chladiace okruhy v motore, a otvára ich iba v prípade nutnosti. Je to malý kovový ventil, ktorý reaguje na teplotu chladiacej kvapaliny pomocou špirálovitej cievky a voskového jadra. Keď je teplota okolia príliš vysoká, termostat necháva prúdiť chladiacu kvapalinu. Vosk sa roztopí a špirálovitá cievka otvorí ventil. Pokles teploty spôsobí zatvorenie termostatu chladiacej zmesi a vosk stuhne.
Poloha termostatu
Termostat je uložený v blízkosti motora a ľahko ho nájdete. V mieste spojenia malého a veľkého chladiaceho okruhu nájdete uzol troch hadičiek v tvare písmena Y. Tento uzol je vyrobený z liateho hliníka a je možné ho otvoriť. Termostat je uložený presne v strede. V mnohých autách je termostat uložený priamo na motore. Jeho polohu v tomto prípade tiež nájdete pomocou hadičiek chladiacej zmesi.
Úloha malého a veľkého okruhu chladenia
Kov sa sťahuje keď je nízka teplota a rozťahuje, keď sa zahreje. Motor je vytvorený tak, že jednotlivé prvky do seba presne zapadajú pri ich prevádzkovej teplote. Prekročenie tejto teploty spôsobuje opotrebenie motora. Ak motor stále beží pri príliš nízkej teplote, komponenty sa dobre nekĺžu, ale rachotia a búchajú, čím sa zvyšuje opotrebenie.
Aby sa motor zahrial na prevádzkovú teplotu čo najrýchlejšie, chladiaca kvapalina je pumpovaná cez motor po jej cirkulácii. Stále tu cirkuluje, až kým sa motor nezahreje na bod, kedy je skoro až príliš horúci. Vtedy sa otvorí termostat a veľký chladiaci okruh umožňuje chladiču, aby chladil motor. Ak chladiaca funkcia chladiča následne nie je postačujúca, zapne sa ventilátor ako prídavný prvok pre chladenie chladiacej kvapaliny. Zároveň udržuje termostat otvorený veľký chladiaci okruh.
Poškodenie termostatu
Termostat môže postupne stratiť svoju funkciu. Ak pracoval veľmi dlho, môže sa poškodiť. Obvykle poškodený termostat zabraňuje adekvátnemu zahriatiu motora. Je to zrejmé pri zapnutí kúrenia. Ak systém produkuje iba vlažný vzduch, príčinou môže byť termostat. Výmena termostatu nie je náročná. Vždy ho nájdete v kryte, kde sa spájajú tri hadičky chladenia. Tento kryt je pevne zaskrutkovaný niekoľkými kovovými skrutkami. Uvoľnite ich a následne je možné starý termostat vytiahnuť pomocou špicatých klieští. Počas tohto úkonu môže vytiecť málo chladiacej zmesi. Určite ju potom doplňte.
Termostaty značkovej kvality
Termostat je malá, lacná a veľmi dôležitá súčiastka. Pre spoľahlivú kontrolu chladiaceho systému je potrebná presnosť a odolnosť. Lacné termostaty od neznámych výrobcov tieto hodnoty neponúkajú. Termostaty od značkových výrobcov sú testované a zaručujú najvyššiu kvalitu. Teplota motora sa adekvátne reguluje funkčným a kvalitným termostatom, a zaručuje sa tak maximálna účinnosť paliva a pohodlie.