Napinák rozvodovej reżaze pre tvoje auto

Napinák rozvodovej reżaze pre Top výrobcovia
- Napinák rozvodovej reżaze SKODA OCTAVIA
- Napinák rozvodovej reżaze VOLKSWAGEN GOLF
- Napinák rozvodovej reżaze BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Napinák rozvodovej reżaze SKODA FABIA
- Napinák rozvodovej reżaze AUDI A4
- Napinák rozvodovej reżaze BMW Rad 5
- AUDI A6
- Napinák rozvodovej reżaze FORD FOCUS
- Napinák rozvodovej reżaze OPEL ASTRA
- Napinák rozvodovej reżaze SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Napinák rozvodovej reżaze KIA CEE'D
- Napinák rozvodovej reżaze RENAULT MEGANE
- Napinák rozvodovej reżaze SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Napinák rozvodovej reżaze HYUNDAI i30
- Napinák rozvodovej reżaze HONDA CIVIC
- Napinák rozvodovej reżaze VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Napinák rozvodovej reżaze poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Pre adekvátnu vôľu ventilu
Rozvodová reťaz sa používa pre nastavenie a synchronizáciu vôle ventilu. Spája vačkový hriadeľ s kľukovým hriadeľom a synchronizuje zdvih piestov pomocou uzatvorenia ventilu. V mnohých autách sa ako alternatíva k rozvodovej reťazi používa rozvodový remeň. V súčasnosti sú všetky ostatné riešenia pre vôľu ventilu zastarané a nepoužívajú sa; zvislý hriadeľ, ktorý je v podstate torzná pružina s dvomi ozubenými kolesami, nebol nikdy spoľahlivým riešením, kvôli jeho náchylnosti ku skrúteniu.
Takisto ani technicky jednoduché čelné ozubené kolesá, spájajúce kľukový a vačkový hriadeľ pomocou sady ozubených kolies, neboli vhodné pre čoraz náročnejšie úlohy: boli príliš ťažké, pomalé a ťažkopádne, preto nemali šancu proti technicky jednoduchému riešeniu rozvodového remeňa a rozvodovej reťaze. Keďže ľahký a jednoducho vymeniteľný rozvodový remeň je náchylný k opotrebeniu, pôvodným nápadom ohľadom rozvodovej reťaze bolo vytvoriť trvanlivé riešenie pre vôľu ventilu. Ako sa napokon ukázalo, tento nápad bol chybou.
Nepríjemné prekvapenie u prémiového výrobcu
Obecne je rozvodová reťaz považovaná za trvanlivejšiu alternatívu k rozvodovému remeňu. Namiesto gumeného remeňa zosilneného sklenými vláknami je rozvodová reťaz vyrobená z pevnej ocele. Pre prémiových výrobcov, ako je napríklad Mercedes-Benz, to predstavovalo dlhú dobu vhodnejšie riešenie, ktoré prispievalo k dlhšej životnosti.
Až do konca 90. rokov 20. storočia boli pre nemeckú vlajkovú loď bežné miliónové nájazdy. Avšak po roku 2000 sa stalo niečo nezvyčajné: motory sa po desiatkach kazili po nájazde 60 000 km a museli byť z dôvodu udržania dobrého mena spoločnosti vymenené. Príčina bola u dodávateľa rozvodových reťazí: pre zníženie nákladov bola predĺžená doba životnosti lisovacích a raziacich nástrojov na výrobu článkov reťaze. Drsné okraje na článkoch reťaze zostali nepovšimnuté a postupne prerezávali spojovacie skrutky.
Reťaz je taká silná, ako jej najslabší článok a preto na roztrhnutie reťaze stačila iba jedna chybná časť. Dodávateľ tento problém uznal a v súčasnosti sa zase dodávajú náhradné diely, ktoré poskytujú pôvodnú životnosť motora s rozvodovou reťazou.
Rutina údržby pre rozvodové reťaze
Ventilový pohon motora s rozvodovou reťazou sa skladá z ozubených kolies na kľukovom, aj vačkovom hriadeli, samotnej rozvodovej reťaze a napínača reťaze. Jednotka "napínač reťaze / rozvodová reťaz" slúži na neustále udržanie reťaze v určenom napnutí. Ak je rozvodová reťaz príliš uvoľnená, môže preskakovať, čo v najhoršom prípade môže viesť k masívnemu poškodeniu motora.
Ak jednotka čelí príliš veľkému tlaku, rýchlejšie sa opotrebúva, čo vedie ku kratšej životnosti. Z tohto dôvodu sú napínač a reťaz vybavené automatickým napínaním. Keď napínač stratí svoje napínacie schopnosti, reťaz začne "hrkotať". V tom prípade je potrebné čo najskôr ju vymeniť. Životnosť ventilového rozvodu je v súčasnosti stále určená na nájazd minimálne 150 000 km.
Žiadne kompromisy v kvalite
Kvalita jednotky napínač reťaze / rozvodová reťaz a všetkých ostatných komponentov rozvodového ventilu nie je pri nominálnej hodnote očividná. Ako sme už spomínali, menšie výrobné chyby môžu viesť k poškodeniu motora. Výroba napínača a rozvodovej reťaze a všetkých ich komponentov vyžaduje dômyselnú kvalitu kontroly. Ide o nákladný biznis a mnoho zahraničných výrobcov má skon k šetreniu pre dosiahnutie najvyššieho zisku. Prémioví výrobcovia sú však certifikovaní normou ISO 9001 a tiež aj špecifikáciami výrobcu vozidiel. S certifikátom na balení, alebo na webovej stránke, sa môžete spoliehať na kvalitu vyrobenej sady napínač reťaze / rozvodová reťaz.
Náklady na výmenu rozvodovej reťaze
Rozvodová reťaz nie je príliš drahý autodiel. Pre vyššie zmienený prémiový model je dostupná výborná náhradná súprava od značkového výrobcu za 300 eur. Porovnaním ceny zistíte, že pre rovnaký model sú v ponuke aj produkty za polovičnú cenu. Tento autodiel je však veľmi dôležitý, preto dôrazne odporúčame neriskovať s lacnými ponukami.
Výzvou však nie je jej kúpa, ale inštalácia. Servis dokáže túto opravu, vrátane náhradných dielov, vykonať za menej ako 1500 eur. Samostatná výmena rozvodovej reťaze a napínača sa odporúča iba s požadovanými zručnosťami a skúsenosťami. S nástrojmi pre samostatnú výmenu by táto úloha mala trvať približne 6 hodín.