Riadiaca klapka prívodu vzduchu pre tvoje auto

Riadiaca klapka prívodu vzduchu pre Top výrobcovia
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu SKODA OCTAVIA
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu VOLKSWAGEN GOLF
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu BMW Rad 3
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu SKODA FABIA
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu AUDI A4
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu BMW Rad 5
- AUDI A6
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu FORD FOCUS
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu OPEL ASTRA
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu SKODA SUPERB
- FORD MONDEO
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu KIA CEE'D
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu RENAULT MEGANE
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu SEAT LEON
- KIA SPORTAGE
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu HYUNDAI i30
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu HONDA CIVIC
- Riadiaca klapka prívodu vzduchu VOLKSWAGEN TOURAN
- MERCEDES-BENZ Trieda E
Iné náhradné diely Motor
Riadiaca klapka prívodu vzduchu poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu
Škrtiaca klapka sa nachádza v sacom trakte motora a je ovládaná plynovým lankom priamo vedúcim od pedálu akcelerátora do pohyblivého mechanizmu klapky. Druhou možnosťou je elektronicky ovládaná klapka, kde signál z elektronického akcelerátora spracuje ECU (riadiaca jednotka motora) a následne ovláda akčný člen (krokový motor) v telese škrtiacej klapky. Regulácia nasávaného vzduchy, teda tzv. obmedzovanie prúdenia zabezpečuje pohyblivá prepážka, ktorá sa otáča okolo osky v rozsahu od 0-45°. Čím je teda viac zošliapnutý akcelerátor, tým viac sa otvorí škrtiaca klapka a nasáva sa viac vzduchu. Údaje o aktuálnej polohe klapky má na starosti potenciometer, ktorý ich v podobe jednotiek napätia (V) následne posiela do riadiacej jednotky motora. V prípade ak je akcelerátor nestlačený, aktivuje sa tzv. kontakt voľnobežnej pozície, na základe ktorého udržuje riadiaca jednotka motor vo voľnobežných otáčkach.
Najčastejšou príčinou problémov so škrtiacou klapkou je jej zanesenie (znečistenie) karbónom a inými nečistotami. Nečistoty má na svedomí nasávaný vzduch a nečistoty v ňom obsiahnuté. Podstatne nebezpečnejšie sú usadeniny z karbónu. Sacie ventily sú na krátky okamžik otvorené aj v čase keď sú otvorené aj výfukové ventily, čo má za následok prienik spalín do priestoru klapky. Problém nastáva pri nízkom zaťažení (voľnobehu), kedy je klapka uzavretá alebo minimálne pootvorená. Vtedy sa časť spalín spolu s odvetrávaním dostáva na otočný mechanizmus klapky, kde sa usádza.
Postupné vrstvenie najmä na hrane klapky spôsobuje, že klapka musí byť na rovnakú priepustnosť viac pootvorená. Obzvlášť problematický je voľnobeh, na ktorý má motor od výroby stanovenú určitú hodnotu otáčok. Postupným zanášaním začnú voľnobežné otáčky kolísať, pričom riadiaca jednotka (kontrolka motora) stále nevykazuje chybové hlásenie. Je to spôsobené faktom, že riadiaca jednotka si postupne osvojuje zmenenú základnú (voľnobežnú) pozíciu polohy klapky. Postupne sa však aj tieto hodnoty dostanú za hranicu adaptačných možností riadiacej jednotky, ktorá následne ohlási chybové hlásenie. V menšej miere sa objavujú problémy s elektronikou škrtiacej klapky, čo znamená napr. nefunkčnosť akčného člena a následné chybové hlásenie riadiacej jednotky. Ak vám vo vozidle náhodou zlyhal škrtiaci ventil, neváhajte navštíviť náš online obchod, v ktorom nájdete všetky potrebné náhradné diely pre vaše auto.
Najčastejšou príčinou problémov so škrtiacou klapkou je jej zanesenie (znečistenie) karbónom a inými nečistotami. Nečistoty má na svedomí nasávaný vzduch a nečistoty v ňom obsiahnuté. Podstatne nebezpečnejšie sú usadeniny z karbónu. Sacie ventily sú na krátky okamžik otvorené aj v čase keď sú otvorené aj výfukové ventily, čo má za následok prienik spalín do priestoru klapky. Problém nastáva pri nízkom zaťažení (voľnobehu), kedy je klapka uzavretá alebo minimálne pootvorená. Vtedy sa časť spalín spolu s odvetrávaním dostáva na otočný mechanizmus klapky, kde sa usádza.
Postupné vrstvenie najmä na hrane klapky spôsobuje, že klapka musí byť na rovnakú priepustnosť viac pootvorená. Obzvlášť problematický je voľnobeh, na ktorý má motor od výroby stanovenú určitú hodnotu otáčok. Postupným zanášaním začnú voľnobežné otáčky kolísať, pričom riadiaca jednotka (kontrolka motora) stále nevykazuje chybové hlásenie. Je to spôsobené faktom, že riadiaca jednotka si postupne osvojuje zmenenú základnú (voľnobežnú) pozíciu polohy klapky. Postupne sa však aj tieto hodnoty dostanú za hranicu adaptačných možností riadiacej jednotky, ktorá následne ohlási chybové hlásenie. V menšej miere sa objavujú problémy s elektronikou škrtiacej klapky, čo znamená napr. nefunkčnosť akčného člena a následné chybové hlásenie riadiacej jednotky. Ak vám vo vozidle náhodou zlyhal škrtiaci ventil, neváhajte navštíviť náš online obchod, v ktorom nájdete všetky potrebné náhradné diely pre vaše auto.
Navrhované produkty: