0

0.00

#

Zdvihátko Ventilu pre auto

Vyberte svoje vozidlo

Zdvihátko Ventilu Najboljše kakovost je edinstven izdelek

Zdvihátko Ventilu od špičkových výrobcov

  • FEBI BILSTEIN Zdvihátko Ventilu
  • VAICO Zdvihátko Ventilu
  • TOPRAN Zdvihátko Ventilu
  • SWAG Zdvihátko Ventilu
  • JP GROUP Zdvihátko Ventilu
  • JAPANPARTS Zdvihátko Ventilu
  • LEMFÖRDER Zdvihátko Ventilu
  • OPTIMAL Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu BLUE PRINT Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu INA Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu HERTH+BUSS JAKOPARTS Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu SASIC Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu RUVILLE Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu TRISCAN Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu MEYLE Zdvihátko Ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu BUGIAD Zdvihátko Ventilu
  • ASHIKA
  • IPSA
  • KOLBENSCHMIDT
  • BEHR THERMOT-TRONIK
  • AJUSA
  • AE
  • BTS TURBO
  • PETERS ENNEPETAL
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE katalóg auto-dielov
  • Borsehung katalóg auto-dielov
  • FRECCIA katalóg auto-dielov
  • FAI AutoParts katalóg auto-dielov
  • AUTOMEGA katalóg auto-dielov
  • BF katalóg auto-dielov
  • DT katalóg auto-dielov
  • CAMPRO katalóg auto-dielov
  • MAXGEAR
  • ET ENGINETEAM
Iné náhradné diely Motor
Motorový Olej

Motorový Olej

(1323 produktov)
Vodné Čerpadlo + Sada Ozubeného Remeňa

Vodné Čerpadlo + Sada Ozubeného Remeňa

(5371 produktov)
Skrutka Olejovej Vane

Skrutka Olejovej Vane

(1531 produktov)
Ulożenie Motora

Ulożenie Motora

(26055 produktov)
Tesnenie Veka Hlavy Valcov

Tesnenie Veka Hlavy Valcov

(10468 produktov)
AGR - Ventil

AGR - Ventil

(4231 produktov)
Zobraziť všetky

Zdvihátko Ventilu poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu

Od roku 1954 sa hydraulické zdvíhadlá ventilov používajú v systémoch riadenia ventilov motora. Ich úlohou je automatické riadenie operácie ventilov. V minulosti bolo potrebné ventily pravidelne nastavovať pomocou vahadla. Hydraulické zdvíhadlá ventilov urobili tento krok zbytočným.

Konštrukčné výzvy v motorovom priestore

V základe sa motor skladá zo spaľovacej komory, piestov a ventilov. Platí to pre dieselové aj pre benzínové motory. V štandardnej konštrukcii motora sú ventily nad spaľovacími komorami a ich riadenie sa umožní vďaka vačkovému hriadeľu. Táto konštrukcia sa stále používa aj napriek niektorým nevýhodám. Hlavným problémom je fakt, že motor musí byť veľmi vysoký.
Hlboké priestory pre motor musia v sebe uskladniť vysoké bloky motorov. Nie je to problém v limuzíne alebo v dodávke. Preto sú predné časti áut často ploché, a najmä u športových áut si dizajn motora vyžaduje použitie iných konceptov. Jedným z riešení by bola zmena polohy vačkového hriadeľa.

Zmena miesta uloženia vačkového hriadeľa ako nová výzva

V kompaktných autách a športových autách, napríklad Fiat Cinquecento alebo Pontiac Fiero, bol vačkový hriadeľ uložený vedľa bloku motora (vačky v bloku). V týchto motoroch sa mechanická sila z vačkového hriadeľa prenáša výtlačnými tyčkami a následne vahadlami ventilov. Problémom v tomto riešení je predĺženie pohonného mechanizmu, čím je časovanie ventilov menej presné.
Aby sa predišlo vzniku medzier medzi ventilmi, a aby si nevyžadovali stále nastavovanie, hydraulické zdvíhadlá ventilov sa otočili, čím sa automaticky vyrovnali vzdialenosti medzi ventilmi. I keď boli zdvíhadlá pôvodne určené pre motory s dlhým ventilovým pohonom, dnes sú štandardom vo všetkých motoroch s vrchnými vačkovými hriadeľmi.

Konštrukcia hydraulického zdvíhadla ventilov

Hydraulické zdvíhadlo ventilu je inštalované medzi vačkovým hriadeľom a ventilom. Komponent sa skladá z niekoľkých častí:

  • kryt výtlačnej tyčky;
  • spojovací kolík;
  • kontrolný ventil;
  • spätná pružina.

Spojovací kolík uložený v kryte výtlačnej tyčky má určitú medzeru medzi kolíkom a krytom, ktorá umožňuje prechod oleja. Kolík je pod tlakom pomocou pružiny. Malý otvor v kolíku umožňuje oleju tiecť do motora. Otvor je zatvorený kontrolným ventilom prostredníctvom tlačenia pružiny oproti kontrolnému ventilu. Otvorenie umožní prúdenie oleja keď prichádzajúca vačka vytvorí výtlačný efekt. Olej bude prúdiť cez pôvodne pevný kolík, čím sa kompenzuje aj najmenšia medzera vo ventile.

Opotrebenie hydraulického zdvíhadla ventilu

Hydraulické zdvíhadlo ventilu je komplexná súčiastka s niekoľkými malými komponentmi. Jeho práca je závislá na oleji, jeho tekutosti a čistote. Usadeniny usádzajúce sa v hydraulickom zdvíhadle ventilu znemožnia jeho funkciu. Spätné pružiny navyše časom strácajú napnutie. Platí to hlavne u malých pružín, ktoré držia spojovací kolík a kontrolný ventil na svojom mieste. Pre hydraulické zdvíhadlo ventilu je dôležité udržať si plné hydraulické napnutie pri prechádzaní vačky. S nefunkčnou spätnou pružinou je to nemožné.
Poškodené hydraulické zdvíhadlo ventilu sa prejaví hlukom, najskôr klikaním a rachotom v motore. V starších autách, ako napríklad Golf 2 môžete tento problém ignorovať. Moderné motory s omnoho väčším výkonom reagujú na tento druh poškodenia omnoho citlivejšie. V najhoršom prípade sa poškodí fixná vzdialenosť ventilu, čím piesty narazia do ventilov a malo by to za následok veľmi silné poškodenie motora.

Výmena hydraulického zdvíhadla ventilu

Keďže je zdvíhadlo ventilu uložené medzi vačkovým hriadeľom a ventilmi, vrchný vačkový hriadeľ v normálnych motoroch je potrebné rozobrať. Zahrňuje to rozobratie vačkového hriadeľa a jeho pohonných prvkov. V motoroch s rozvodným remeňom je to relatívne jednoduché. Väčšou výzvou sú avšak motory s rozvodnou reťazou. V oboch prípadoch je najvhodnejšie vymeniť obe súčiastky. V motoroch s remeňom je to samozrejmosťou. V motoroch s reťazou to záleží najmä od veku reťaze. Avšak veľká časť opravy sa skladá práve z demontáže vačkového hriadeľa a preto je to skvelá príležitosť.
Keď bude vačkový hriadeľ vybratý, zdvíhadlá je možné vytiahnuť z ich svoriek pomocou klieští. Jednoducho ich vymeníte za nové zdvíhadlá. Výmena hydraulického zdvíhadla ventilu si vyžaduje absolútnu hygienu!
Po inštalácii nových zdvíhadiel ventilov a zostavení celého motora je potrebné auto nechať stáť aspoň hodinu, aby sa nové zdvíhadlá ventilov usadili na svojich miestach. Až potom môžete motor naštartovať a na niekoľko minút ho nechať bežať na voľnobeh.

Oprava zdvíhadla ventilu?

Niektorí domáci opravári sa snažia opraviť hydraulické zdvíhadlá ventilov odtiahnutím spätnej pružiny z guľového ventilu. Je to veľmi veľa práce a navyše tým veľa nedosiahnete. I keď je možné, že pružina opätovne utesní zdvíhadlo ventilu z vnútornej strany, sila tlaku pružiny sa nedá definovať. Guľový ventil by sa mal otvoriť pri určitom tlaku oleja. Ak to však nie je možné kvôli príliš vysokému tlaku vytvoreného pružinou, môže to poškodiť funkciu hydraulického zdvíhadla ventilu. Navyše, nasilu stlačené pružiny sa rýchlo opotrebujú a preto je problém iba odsunutý maximálne na ďalších 1500 km.

Cena za hydraulické zdvíhadlo ventilu

Keď zohľadníte cenu nových komponentov, uvidíte, že oprava hydraulického zdvíhadla ventilu je zbytočná. Nové hydraulické zdvíhadlo ventilu od značkového výrobcu, ako napríklad FEBI BILSTEIN stojí iba 10 EUR a to aj pre tak drahé auto, akým je napríklad ktorýkoľvek model Mercedes-Benz. Pre väčšie motory so 6 alebo 8 valcami nezaplatíte viac ako 100 EUR a vďaka tomu bude váš motor bežať hladko desiatky tisíc míľ, a to bez poruchy.

Rozumné dodatočné opatrenia

Rozobratie vačkového hriadeľa je komplexný proces demontáže motora, i keď hlava valca zostáva na svojom mieste. Umožní to dôkladné preskúmanie vačkového hriadeľa. Opotrebovanie hydraulického zdvíhadla môže byť spôsobené nedostatkom oleja. Zanechá to stopy na vačkovom hriadeli. Preto je vhodné presne zmerať geometriu vačkového hriadeľa pre istotu a bezpečnosť. V najhoršom prípade sa bude musieť inštalovať nový vačkový hriadeľ. Spôsobí sa tým vznik dodatočných nákladov, ktoré by boli ekvivalentom revízie polovice motora.
V tomto prípade bude potrebné vymeniť aj rozvodnú reťaz a napínač alebo rozvodný remeň s kladkami a vodné čerpadlo. Ak je stav vačkového hriadeľa v rámci tolerancie, vymeniť je potrebné aspoň plášte ložiska vačkového hriadeľa. Použité a rozobraté ložiská by sa nemali použiť znova. Okrem toho je vhodné namazať nové zdvíhadlá ventilov novým mazadlom. Pri každej oprave tohto rozsahu je samozrejmosťou výmena oleja a filtra.
TIP: analýza stavu oleja pred opravou vám poskytne podrobné informácie o stave motora, identifikujete potenciálne opotrebenie tesnení piestov alebo ložísk kľukového hriadeľa. Tiež sa tu môžu ukázať stopy vniknutia vody alebo príliš veľa sadzí v spaľovacej komore. Dnes je analýza oleja veľmi dobrým riešením, vďaka ktorému sa môže identifikovať aj poškodenie tesnenia hlavy valca. S malou investíciou do analýzy oleja získate prehľad o potrebe výmeny alebo opravy, alebo o stave všetkých zariadení a potrebných revíznych prác. Inak by bolo skutočnou otravou rozoberať celý motor po výmene hydraulických zdvíhadiel ventilov.

Navrhované produkty:

  • Zdvihátko ventilu
    FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu 19677 za skvelé ceny
    FEBI BILSTEIN | 19677
    9,87 € -30% COV: 14,00 € Ušetrite: 30%
  • Zdvihátko ventilu
    FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu 32537 za skvelé ceny
    FEBI BILSTEIN | 32537
    12,31 € -28% COV: 17,00 € Ušetrite: 28%
  • Zdvihátko ventilu
    FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu 18672 za skvelé ceny
    FEBI BILSTEIN | 18672
    7,71 € -30% COV: 11,00 € Ušetrite: 30%
  • Zdvihátko ventilu
    FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu 08064 za skvelé ceny
    FEBI BILSTEIN | 08064
    5,07 € -28% COV: 7,00 € Ušetrite: 28%
  • Zdvihátko ventilu
    INA Zdvihátko ventilu 420 0099 10 za skvelé ceny
    INA | 420 0099 10
    9,09 € -31% COV: 13,00 € Ušetrite: 31%
  • Zdvihátko ventilu
    INA Zdvihátko ventilu 420 0118 10 za skvelé ceny
    INA | 420 0118 10
    7,29 € -28% COV: 10,00 € Ušetrite: 28%
  • Zdvihátko ventilu
    INA Zdvihátko ventilu 420 0098 10 za skvelé ceny
    INA | 420 0098 10
    4,73 € -33% COV: 7,00 € Ušetrite: 33%
  • Zdvihátko ventilu
    RIDEX Zdvihátko ventilu 1216R0006 za skvelé ceny
    RIDEX | 1216R0006
    2,52 € -90% COV: 24,00 € Ušetrite: 90%
  • Zdvihátko ventilu
    RIDEX Zdvihátko ventilu 1216R0036 za skvelé ceny
    RIDEX | 1216R0036
    7,22 € -50% COV: 14,20 € Ušetrite: 50%
  • Zdvihátko ventilu
    RIDEX Zdvihátko ventilu 1216R0038 za skvelé ceny
    RIDEX | 1216R0038
    4,88 € -77% COV: 21,10 € Ušetrite: 77%
  • Zdvihátko ventilu
    RIDEX Zdvihátko ventilu 1216R0024 za skvelé ceny
    RIDEX | 1216R0024
    4,91 € -35% COV: 7,50 € Ušetrite: 35%
  • Zdvihátko ventilu
    TOPRAN Zdvihátko ventilu 720 156 za skvelé ceny
    TOPRAN | 720 156
    6,72 € -26% COV: 9,00 € Ušetrite: 26%