00#
80-3069

Zdvihátko ventilu pre tvoje auto

Vyberte svoje vozidlo
Vyhľadávať
Zdvihátko ventilu Najboljše kakovost je edinstven izdelek

Zdvihátko ventilu od špičkových výrobcov

  • FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • VAICO Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • TOPRAN Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • SWAG Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • JP GROUP Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • JAPANPARTS Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • MAHLE ORIGINAL Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • LEMFÖRDER Zdvihátko ventilu skúsenosti
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu OPTIMAL Zdvihátko ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu BLUE PRINT Zdvihátko ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu INA Zdvihátko ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu HERTH+BUSS JAKOPARTS Zdvihátko ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu SASIC Zdvihátko ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu RUVILLE Zdvihátko ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu TRISCAN Zdvihátko ventilu
  • Nakupovať za najlepšie ceny tu MEYLE Zdvihátko ventilu
  • BUGIAD
  • ASHIKA
  • IPSA
  • KOLBENSCHMIDT

Zdvihátko ventilu poškodené? Identifikácia poškodenia • Oprava • Manuál pre výmenu

Od roku 1954 sa hydraulické zdvíhadlá ventilov používajú v systémoch riadenia ventilov motora. Ich úlohou je automatické riadenie operácie ventilov. V minulosti bolo potrebné ventily pravidelne nastavovať pomocou vahadla. Hydraulické zdvíhadlá ventilov urobili tento krok zbytočným.

Konštrukčné výzvy v motorovom priestore

V základe sa motor skladá zo spaľovacej komory, piestov a ventilov. Platí to pre dieselové aj pre benzínové motory. V štandardnej konštrukcii motora sú ventily nad spaľovacími komorami a ich riadenie sa umožní vďaka vačkovému hriadeľu. Táto konštrukcia sa stále používa aj napriek niektorým nevýhodám. Hlavným problémom je fakt, že motor musí byť veľmi vysoký.
Hlboké priestory pre motor musia v sebe uskladniť vysoké bloky motorov. Nie je to problém v limuzíne alebo v dodávke. Preto sú predné časti áut často ploché, a najmä u športových áut si dizajn motora vyžaduje použitie iných konceptov. Jedným z riešení by bola zmena polohy vačkového hriadeľa.

Zmena miesta uloženia vačkového hriadeľa ako nová výzva

V kompaktných autách a športových autách, napríklad Fiat Cinquecento alebo Pontiac Fiero, bol vačkový hriadeľ uložený vedľa bloku motora (vačky v bloku). V týchto motoroch sa mechanická sila z vačkového hriadeľa prenáša výtlačnými tyčkami a následne vahadlami ventilov. Problémom v tomto riešení je predĺženie pohonného mechanizmu, čím je časovanie ventilov menej presné.
Aby sa predišlo vzniku medzier medzi ventilmi, a aby si nevyžadovali stále nastavovanie, hydraulické zdvíhadlá ventilov sa otočili, čím sa automaticky vyrovnali vzdialenosti medzi ventilmi. I keď boli zdvíhadlá pôvodne určené pre motory s dlhým ventilovým pohonom, dnes sú štandardom vo všetkých motoroch s vrchnými vačkovými hriadeľmi.

Konštrukcia hydraulického zdvíhadla ventilov

Hydraulické zdvíhadlo ventilu je inštalované medzi vačkovým hriadeľom a ventilom. Komponent sa skladá z niekoľkých častí:

  • kryt výtlačnej tyčky;
  • spojovací kolík;
  • kontrolný ventil;
  • spätná pružina.

Spojovací kolík uložený v kryte výtlačnej tyčky má určitú medzeru medzi kolíkom a krytom, ktorá umožňuje prechod oleja. Kolík je pod tlakom pomocou pružiny. Malý otvor v kolíku umožňuje oleju tiecť do motora. Otvor je zatvorený kontrolným ventilom prostredníctvom tlačenia pružiny oproti kontrolnému ventilu. Otvorenie umožní prúdenie oleja keď prichádzajúca vačka vytvorí výtlačný efekt. Olej bude prúdiť cez pôvodne pevný kolík, čím sa kompenzuje aj najmenšia medzera vo ventile.

Opotrebenie hydraulického zdvíhadla ventilu

Hydraulické zdvíhadlo ventilu je komplexná súčiastka s niekoľkými malými komponentmi. Jeho práca je závislá na oleji, jeho tekutosti a čistote. Usadeniny usádzajúce sa v hydraulickom zdvíhadle ventilu znemožnia jeho funkciu. Spätné pružiny navyše časom strácajú napnutie. Platí to hlavne u malých pružín, ktoré držia spojovací kolík a kontrolný ventil na svojom mieste. Pre hydraulické zdvíhadlo ventilu je dôležité udržať si plné hydraulické napnutie pri prechádzaní vačky. S nefunkčnou spätnou pružinou je to nemožné.
Poškodené hydraulické zdvíhadlo ventilu sa prejaví hlukom, najskôr klikaním a rachotom v motore. V starších autách, ako napríklad Golf 2 môžete tento problém ignorovať. Moderné motory s omnoho väčším výkonom reagujú na tento druh poškodenia omnoho citlivejšie. V najhoršom prípade sa poškodí fixná vzdialenosť ventilu, čím piesty narazia do ventilov a malo by to za následok veľmi silné poškodenie motora.

Výmena hydraulického zdvíhadla ventilu

Keďže je zdvíhadlo ventilu uložené medzi vačkovým hriadeľom a ventilmi, vrchný vačkový hriadeľ v normálnych motoroch je potrebné rozobrať. Zahrňuje to rozobratie vačkového hriadeľa a jeho pohonných prvkov. V motoroch s rozvodným remeňom je to relatívne jednoduché. Väčšou výzvou sú avšak motory s rozvodnou reťazou. V oboch prípadoch je najvhodnejšie vymeniť obe súčiastky. V motoroch s remeňom je to samozrejmosťou. V motoroch s reťazou to záleží najmä od veku reťaze. Avšak veľká časť opravy sa skladá práve z demontáže vačkového hriadeľa a preto je to skvelá príležitosť.
Keď bude vačkový hriadeľ vybratý, zdvíhadlá je možné vytiahnuť z ich svoriek pomocou klieští. Jednoducho ich vymeníte za nové zdvíhadlá. Výmena hydraulického zdvíhadla ventilu si vyžaduje absolútnu hygienu!
Po inštalácii nových zdvíhadiel ventilov a zostavení celého motora je potrebné auto nechať stáť aspoň hodinu, aby sa nové zdvíhadlá ventilov usadili na svojich miestach. Až potom môžete motor naštartovať a na niekoľko minút ho nechať bežať na voľnobeh.

Oprava zdvíhadla ventilu?

Niektorí domáci opravári sa snažia opraviť hydraulické zdvíhadlá ventilov odtiahnutím spätnej pružiny z guľového ventilu. Je to veľmi veľa práce a navyše tým veľa nedosiahnete. I keď je možné, že pružina opätovne utesní zdvíhadlo ventilu z vnútornej strany, sila tlaku pružiny sa nedá definovať. Guľový ventil by sa mal otvoriť pri určitom tlaku oleja. Ak to však nie je možné kvôli príliš vysokému tlaku vytvoreného pružinou, môže to poškodiť funkciu hydraulického zdvíhadla ventilu. Navyše, nasilu stlačené pružiny sa rýchlo opotrebujú a preto je problém iba odsunutý maximálne na ďalších 1500 km.

Cena za hydraulické zdvíhadlo ventilu

Keď zohľadníte cenu nových komponentov, uvidíte, že oprava hydraulického zdvíhadla ventilu je zbytočná. Nové hydraulické zdvíhadlo ventilu od značkového výrobcu, ako napríklad FEBI BILSTEIN stojí iba 10 EUR a to aj pre tak drahé auto, akým je napríklad ktorýkoľvek model Mercedes-Benz. Pre väčšie motory so 6 alebo 8 valcami nezaplatíte viac ako 100 EUR a vďaka tomu bude váš motor bežať hladko desiatky tisíc míľ, a to bez poruchy.

Rozumné dodatočné opatrenia

Rozobratie vačkového hriadeľa je komplexný proces demontáže motora, i keď hlava valca zostáva na svojom mieste. Umožní to dôkladné preskúmanie vačkového hriadeľa. Opotrebovanie hydraulického zdvíhadla môže byť spôsobené nedostatkom oleja. Zanechá to stopy na vačkovom hriadeli. Preto je vhodné presne zmerať geometriu vačkového hriadeľa pre istotu a bezpečnosť. V najhoršom prípade sa bude musieť inštalovať nový vačkový hriadeľ. Spôsobí sa tým vznik dodatočných nákladov, ktoré by boli ekvivalentom revízie polovice motora.
V tomto prípade bude potrebné vymeniť aj rozvodnú reťaz a napínač alebo rozvodný remeň s kladkami a vodné čerpadlo. Ak je stav vačkového hriadeľa v rámci tolerancie, vymeniť je potrebné aspoň plášte ložiska vačkového hriadeľa. Použité a rozobraté ložiská by sa nemali použiť znova. Okrem toho je vhodné namazať nové zdvíhadlá ventilov novým mazadlom. Pri každej oprave tohto rozsahu je samozrejmosťou výmena oleja a filtra.
TIP: analýza stavu oleja pred opravou vám poskytne podrobné informácie o stave motora, identifikujete potenciálne opotrebenie tesnení piestov alebo ložísk kľukového hriadeľa. Tiež sa tu môžu ukázať stopy vniknutia vody alebo príliš veľa sadzí v spaľovacej komore. Dnes je analýza oleja veľmi dobrým riešením, vďaka ktorému sa môže identifikovať aj poškodenie tesnenia hlavy valca. S malou investíciou do analýzy oleja získate prehľad o potrebe výmeny alebo opravy, alebo o stave všetkých zariadení a potrebných revíznych prác. Inak by bolo skutočnou otravou rozoberať celý motor po výmene hydraulických zdvíhadiel ventilov.


Navrhované produkty:
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu FEBI BILSTEIN 32537
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Hmotnosť [kg]: 0,041
  • Dodrzat servisné predpisy
  • Strana montáże: Sacia strana, výpustná strana
  • Stav:  úplne nový
32537 FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu auto cena
FEBI BILSTEIN | 32537
18,57 €
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu INA 420 0222 10
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Výška [mm]: 33
  • Priemer [mm]: 12
  • Stav:  úplne nový
420 0222 10 INA Zdvihátko ventilu auto cena
INA | 420 0222 10
8,05 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu FEBI BILSTEIN 17105
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Hrúbka [mm]: 26,5
  • Hmotnosť [kg]: 0,06
  • Dodrzat servisné predpisy
  • Strana montáże: Sacia strana, výpustná strana
  • Priemer [mm]: 32
  • nové vyhotovenie
  • Stav:  úplne nový
17105 FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu auto cena
FEBI BILSTEIN | 17105
8,58 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu FEBI BILSTEIN 08064
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Hrúbka [mm]: 26
  • Hmotnosť [kg]: 0,081
  • Dodrzat servisné predpisy
  • Strana montáże: Sacia strana, výpustná strana
  • pre OE-číslo: 034 109 309 AD
  • Priemer [mm]: 35
  • Stav:  úplne nový
08064 FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu auto cena
FEBI BILSTEIN | 08064
6,80 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu FEBI BILSTEIN 27540
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Hrúbka [mm]: 33,4
  • Hmotnosť [kg]: 0,02
  • Dodrzat servisné predpisy
  • Strana montáże: Sacia strana, výpustná strana
  • pre OE-číslo: 0942.89
  • Priemer [mm]: 12
  • Stav:  úplne nový
27540 FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu auto cena
FEBI BILSTEIN | 27540
9,99 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu FAI AutoParts BFS148S
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Výška [mm]: 31,6
  • Výška 1 [mm]: 25
  • Výška 2 [mm]: 34,5
  • Strana montáże: výpustná strana, Sacia strana
  • Priemer [mm]: 12
  • Mnożstvo: 1
  • Priemer gule [mm]: 8,4
  • Stav:  úplne nový
BFS148S FAI AutoParts Zdvihátko ventilu auto cena
FAI AutoParts | BFS148S
9,25 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu INA 420 0049 10
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Výška [mm]: 24
  • Priemer [mm]: 33
  • Stav:  úplne nový
420 0049 10 INA Zdvihátko ventilu auto cena
INA | 420 0049 10
12,38 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu INA 420 0086 10
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Výška [mm]: 35
  • Priemer [mm]: 12
  • Stav:  úplne nový
420 0086 10 INA Zdvihátko ventilu auto cena
INA | 420 0086 10
8,19 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu FEBI BILSTEIN 18672
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Hrúbka [mm]: 34,7
  • Hmotnosť [kg]: 0,018
  • Dodrzat servisné predpisy
  • Strana montáże: Sacia strana, výpustná strana
  • Priemer [mm]: 12
  • Stav:  úplne nový
18672 FEBI BILSTEIN Zdvihátko ventilu auto cena
FEBI BILSTEIN | 18672
7,91 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu INA 420 0181 10
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Výška [mm]: 33
  • Priemer [mm]: 12
  • Stav:  úplne nový
420 0181 10 INA Zdvihátko ventilu auto cena
INA | 420 0181 10
12,88 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu KOLBENSCHMIDT 50006418
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Hrúbka [mm]: 26
  • Dĺžka [mm]: 26
  • Strana montáże: výpustná strana, Sacia strana
  • Priemer [mm]: 35
  • Stav:  úplne nový
50006418 KOLBENSCHMIDT Zdvihátko ventilu auto cena
KOLBENSCHMIDT | 50006418
10,98 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový
Zdvihátko ventilu
Zdvihátko ventilu INA 420 0260 10
  • Druh pohonu: hydraulicky
  • Stav:  úplne nový
420 0260 10 INA Zdvihátko ventilu auto cena
INA | 420 0260 10
5,63 €
(Cena za kus)
Stav:  úplne nový