0

0.00

#

Zavesenie Nápravy/rozvodovka - autodiely pre všetky značky áut

Vyberte svoje vozidlo

Katalóg s autodielmi pre Zavesenie Nápravy/rozvodovka prémiovej kvality

Top Zavesenie Nápravy/rozvodovka autodiely od najlepších výrobcov

  • SKF

Zavesenie Nápravy/rozvodovka - Informácia o funkcii, oprave a výmene

Mechanizmus pohonu slúži na prenos sily z motora, cez prevodovku, na cestu. Ak sú tieto diely v dobrom stave, šoférovanie vozidla je veľmi príjemné. Poruchy mechanizmu pohonu však môžu byť ohrozujúce na živote.

Spojka: Skrytí sprostredkovatelia

Spojka je hlboko skrytý komponent vozidla. Pozostáva z mnohých komponentov, ale vymieňajú sa všetky spolu ako celok. Výmena spojky je veľmi nákladná a časovo náročná. Vyžaduje výbornú odbornú znalosť a preto sa neodporúča vymieňať spojku samostatne. Poškodená alebo opotrebovaná spojka sa dá spozorovať zlým jazdným správaním. Motor nezrýchľuje správne a vozidlo jazdí ešte neprajnejšie. Ak je spojka kompletne opotrebovaná, auto je sotva šoférovateľné.

Mechanizmus pohonu: Z prevodovky na kolesá

Mechanizmus pohonu je spojením medzi prevodovou a kolesami. Pozostáva z dvoch hnacích hriadeľov a riadiaceho ústrojenstva kolies. Mechanizmus pohonu obsahuje niekoľko komponentov a všetky vyjadrujú poškodenia pomocou zhoršeného jazdného správania vozidla. Typickými znakmi poškodeného mechanizmu pohonu je trasenie kolies, vozidlo ťahajúce do strany, silné drnčanie na kolese a hlasné praskanie počas šoférovania.

Detekcia všetkých porúch na mechanizme pohonu

Ak si nie ste istý či je spojka poškodená, môžete to otestovať: najskôr sa pozrite do návodu na obsluhu, aby ste zistili, či je vozidlo vybavené testovacou funkciou pre spojku. Vo väčšine prípadov budete musieť stlačiť spojkový pedál, ale existujú aj iné diagnostické možnosti. Ak to nie je možné, preraďte na vyšší rýchlostný stupeň a rýchlo uvoľnite spojku. Ak je motor "zastavený", spojka stále funguje. Ak však motor pracuje, aj keď sa auto nehýbe, nevyhnete sa výmene spojky. Mechanizmus pohonu sa testuje ideálne na zdviháku. Poháňané kolesá musia voľne visieť. Potom jednoducho dáte obidve ruky na koleso a dôrazne potrasiete. Ak cítite odpor, ide o poškodenie. Pri tejto príležitosti môžete tiež skontrolovať manžety vnútorného kĺbu. Ak sú plné masti, alebo majú viditeľnú jamku, musia byť ihneď nahradené. V opačnom prípade by sa ložisko kolesa poškodilo. Komponenty mechanizmu pohonu sa počas bežne prevádzky nevyhnutne opotrebujú. Driftovanie a jazda cez výtlky alebo proti vysokým obrubníkov môžu veľmi rýchlo poškodiť komponenty mechanizmu pohonu. Zlé riadenie spojky alebo jej preťaženie nadmerne ťažkým prívesom je tiež veľmi škodlivé pre tento komponent.

Čo by ste mali vymeniť?

Ak sa vykonávajú opravy na mechanizme pohonu, závisí to od stupňa poškodenia. Ak by sa vymieňali manžety vnútorného kĺbu, je nutné odmontovať celé trojuholníkové rameno a guľové kĺby. Ak tieto diely dosiahli určitý vek, oplatí sa uvažovať nad preventívnou výmenou. Všetky pohyblivé časti majú gumové objímky alebo útlmové prvky, ktoré sa časom opotrebujú. Keďže tieto ľahko prístupné komponenty sú dostupné na stránke AutodielyExpert.sk, môžete ušetriť veľa ďalšej práce pri jednej oprave. Dôležité je naskrutkovať hlavu spojovacej tyče riadenia do závitovej diery presne tak isto, ako bol naskrutkovaný starý diel. Inak riskujete veľmi zlú smerovú jazdnú stabilitu a predčasné opotrebenie pneumatík. Aby ste to spravili, musíte buď rátať počet otočení pri odskrutkovaní starej hlavy spojovacej tyče riadenia alebo ich označiť. Po namontovaní by ste mali otestovať smerovú stabilitu. Ak auto po oprave ťahá na jednu stranu, musí byť nastavená spojovacia tyč. Tento druh servisu sa stal v súčasnosti oveľa cenovo prístupnejším v špecializovaných spoločnostiach. Spojky sa vymieňajú vždy v sadách. Výmena spojky je veľmi nákladná, ale uskutočniteľná. Je potreba veľa času, miesta a náradia. Spojka je umiestnená medzi motorom a prevodovou skriňou. Pri výmene spojky je tiež výhodné vymeniť prevodový olej.

TOP produkty v kategórii: